۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۷۲۷۱۴

پیشگویی معصومین از حکومت امام زمان

خبرگزاری رسا ـ کارشناسان شبکه های وهابی پیشگویی معصومین از حکومت امام زمان (عج) را منکر شدند.
امام زمان3

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کارشناسان شبکه های وهابی مدعی شدند هیچ کدام از معصومین شیعه، خبری از حکومت امام زمان (عج) نداده اند.


این در حالی است که از امام باقر (ع) در کتاب «اثبات الهداه ج3 ص541 روایت511» نقل شده است: «حضرت موسی (ع) در سفر اول نگاه کرد و آنچه را به قائم آل محمد (ص) داده می شود دید، عرض کرد : پروردگارا مرا قائم آل محمد (ص) قرار بده، پیام آمد: او از نسل احمد است آنگاه موسی در سفر دوم نظر انداخت و درست همان چیزی را که در سفر اول دیده بود در آن نیز همان را یافت و همان درخواست را کرد و همان جواب را شنید، سپس در سفر سوم نیز همان را دید و همان گفت و شنود تکرار شد».


همچنین از امام صادق (ع) در «اثبات الهداه ج3ص482 روایت 190» به نقل از امام محمد باقر (ع) به نقل از رسول الله (ص) آمده است: «امام قائم (عج) از فرزندان من است، نامش نام من، کنیه اش کنیه من، سیما و قامتش چون سیما و قامت من و سیره و روشش، سیره وروش من است مردم را بر دین و آیین من استوار نماید و به کتاب خدای عز وجل فرا خواند، هر که او را اطاعت نماید، مرا اطاعت کرده است و هر که از او سر پیچی کند مرا سر پیچی کرده است. آن کسی که در غیبتش او را منکر شود مرا منکر شده و دروغ پندارنده او مرا به دروغ نسبت داده، پذیرنده او براستی، مرا به راستی باور داشته است، من از کسانی که سخن مرا درباره – وجود وغیبت و فرج وقیام- او تکذیب کنند و امتم را از راه او منحرف می نمایند به خدا شکایت می برم. «وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون سوره شعرا ،آیه 227»


در «اثبات الهداه ج3ص569 روایت 679» همچنین از امام صادق (ع) به نقل از پیامبر (ص) آمده است، که به امام علی (ع) فرمود : «بدان که فرزندم از ستمکاران در حق تو و حق شیعانت در دنیا انتقام خواهد گرفت و در آخرت آنها را عذاب خواهد کرد، سلمان سوال کرد: یا رسول الله او کیست؟ پیامبر فرمود: نهمین فرزند از نسل پسرم حسین (ع) است که بعد از غیبتی طولانی ظاهر خواهد شد و دین فرمان خدا را با صدای رسا به جهانیان خواهد رساند و از دشمنان خدا انتقام خواهد کشید و زمین را همان طور که از ظلم و ستم پر شده است از عدل و داد سرشار خواهدکرد.»


در «بحار الانوار ج51 ص132 روایت 1» می خوانیم که ابی سعید عقیصا می گوید: «هنگامی که امام حسن مجتبی (ع) با معاویه صلح کرد مردم به محضرش شرفیاب شده و عده ای از آنها به خاطر این مصالحه آن بزرگوار را سرزنش می کردند حضرت فرمود : وای برشما! شما نمی دانید من چه کاری انجام دادم، به خدا قسم آنچه من کردم برای شیعیانم از تمام عالم و آنچه خورشید بر آن می تابد بهتر و پر سودتر است. تا جایی که فرمود: آیا نمی دانید هیچ یک از ما اهل بیت از تن دادن به نوعی بیعت با جبار زمانش خلاصی ندارد مگر قائم آل محمد (عج) که عیسی روح الله نمازش را به او اقتدا خواهد کرد. خداوند عز وجل زمان ولادت او و نیز خودش را از دیده مردم پنهان می کند تا در زمان ظهور، در گرو بیعت با کسی نباشد. او نهمین فرزند برادرم حسین (ع) است، خداوند در دو دوره غیبت، عمرش را طولانی می کند آنگاه به قدرت خویش در سیمای رشیدی جوانتر از چهل ساله، بر خلق آشکارش خواهد کرد تا مردم بدانند که خداوند بر انجام هر کاری تواناست».


همچنین در «بحار الانوار ج51ص 134روایت 1» آمده است : «ابوحمزه ثمالی از امام سجاد (ع) نقل می کند که فرمود: آیه 6 سوره احزاب «وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِی کِتَابِ اللَّهِ» و آیه 28 سوره زخرف «وَجَعَلَهَا کَلِمَةً بَاقِیَةً فِی عَقِبِهِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ» در مورد ما نازل شده و امامت بعد از حسین بن علی (ع) تا روز قیامت در خاندان ماست و قائم ما دو غیبت دارد که یکی از دیگری طولانی تر است؛ اولی به مدت هفتاد سال و دومی آن به قدری طول می کشد که بیشتر معتقدان به غیبت هم از اعتقاد خود بر می گردند و تنها کسانی بر این اعتقاد باقی می مانند که دارای یقیینی محکم و شناختی درست باشند و نسبت به آنچه ما می گوییم کمترین ناباوری و دلتنگی در پذیرش به خود راه ندهند و کاملا گوش به فرمان ما باشند».


در« بحارالانوار ج 51،150 روایت 2 » آمده است: «محمد بن زیاد ازدی می گوید: از آقایم موسی بن جعفر (ع) در مورد آیه 20 سوره لقمان سوال کردم، حضرت فرمود: نعمت ظاهری، امام ظاهر و آشکار است و نعمت باطنی امام غایب است. عرض کردم : آیا در بین ائمه کسی هست که غایب شود؟ فرمود : آری، جسمش از دیدگان مردم پنهان می شود اما یادش از دلهای مومنین غایب نیست، او دوازدهمین ماست، خداوند هرسختی را بر او آسان می سازد و هر مشکلی را برایش ساده می نماید. گنجینه های زمین را بر او آشکار می سازد، مسافتهای دور و اموری را که غیر ممکن به نظر می رسد برایش نزدیک و ممکن می کند ستمگران سرکش را به خاک می افکند و به دست او دیو سیرتان نافرمان را نابود می کند که تولدش از مردم پنهان است، نامیدن او به اسم برای مردم جایز نیست تا وقتی خداوند او را برایشان ظاهر کند و به دست او زمین مالامال از ستم را، از عدل و داد پر کند».


همچنین در «بحار الانوار ج51،ص160،روایت 6» می خوانیم که «موسی بن جعفر بغدادی می گوید: از امام حسن عسکری (ع) شنیدم که می فرماید: گویی می بینم که در مورد جانشین من دچار اختلاف شده اید، پس بدانید که اگر کسی امامان بعد از پیامبر (ص) را قبول داشته باشد اما فرزند مرا انکار کند مثل کسی است که تمام پیامبران الهی را قبول داشته باشد اما پیامبری حضرت محمد (ص) را انکار کند، و کسی که حضرت محمد (ص) را انکار کند مثل کسی است که تمام پیامبران انکار کرده است، زیرا گردن نهادن به آخرین فرد ما، مثل فرمانبرداری از اولین ماست و منکر آخرین فرد ما، همچون منکر اولین ماست. توجه داشته باشید که فرزندم غیبتی خواهد داشت که عموم مردم غیر از آنهایی که خداوند از لغزش حفظشان کند، به شک وتردید خواهند افتاد».


در «اثبات الهداه ج3، ص461، روایت 108» آمده است: اصبغ بن نباته می گوید: «دیدم حضرت علی (ع) در حالی که در فکر فرو رفته است روی زمین خطوطی رسم می کند. گفتم: چه شده است شما را می بینم که در اندیشه اید و بر زمین خط می کشید، آیا علاقه و تمایلی به خاک و زمین پیدا کرده اید؟ امام فرمودند: نه به خدا قسم، من هرگز به زمین و دنیا علاقه ای نداشتم، اما در اندیشه کسی هستم که از نسل من متولد می شود، یازدهمین فرزندم که مهدی است و زمین را همانگونه که از ستم پر شده است از عدل و داد سرشار خوهد کرد، او دوران غیبتی خواهد داشت که در آن دوران گروهی نسبت به آن گمراه می شوند و عده ای به راه درست قدم می نهند. اصبغ می گوید: یا امیرالمومنین واقعا چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد؟ فرمود: آری چنین است و او پا به عرصه هستی خواهد نهاد، اما ای اصبغ دست تو از فهم این مطلب کوتاه است... گفتم: بعد از آن چه خواهد شد؟ فرمود: خدا هر چه اراده کند به انجام خواهد رساند، او اراده و اهدافی دارد که به آنها جامه ظهور و تحقق خواهد پوشاند».


در «کمال الدین ج 1، ص 434» از عبدالرحمن بن سلیط روایت است که گفت: «سیدالشّهدا امام حسین (ع) فرمودند: مِنّا اِثنی عَشَرَ مَهدِیًّا اَوَّلُهُم اَمیرُالمُؤمِنینَ علیّ بن ابیطالب وَ اخِرُهُمُ التّاسِعُ مِن وُلدی وَ هُوَالاِمامُ القائِمُ بِالحَقّ؛
ما خاندان رسالت دارای دوازده مهدی هستیم که اوّل آنها امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) است و آخرین آنها نهمین فرزند من، و او امام قائم به حقّ است که خداوند در سایه ی قیامش زمین را پس از مردن آن، زنده می کند و دین مقدّس اسلام را آشکار می سازد و بر همه ی ادیان پیروز می گردد، اگرچه دشمنان خدا از این موفقیّت نگران باشند.


برای آن حضرت غیبتی بس طولانی است و جمعی از اهل ایمان از دین خارج می شوند و گروهی استقامت می ورزند و اگرچه از سوی دشمنان آزار می بینند ولی صبر می کنند. و دشمنان نیز به آنان می گویند پس این وعده ها چه زمانی عملی خواهد شد؟ آگاه باشید، کسانی که در برابر آزارهایی که در زمان غیبت حضرت صاحب الزّمان (عج) به آنان می رسد صبر پیشه سازند همچون کسانی هستند که در رکاب رسول اکرم (ص) با شمشیر جهاد می کنند.

آری، این است نتیجه ی صبر و استقامت در زمان غیبت امام زمان (عج)


بیان حضرت آیت الله سعادت پرور در مورد روایات


اینها پاره ای از کلماتی است که راجع به غیر قابل تردید بودن تولد، غیبت و ظهور حجت است که به دست ما رسیده و پر شدن زمین ستم آلوده از عدل و داد را یاد آور شده و با تعابیری چون «اگر از دنیا حتی بیش از یک روز باقی نمانده باشد خداوند آن روز را طولانی می کند تا او ظهر کند و خدادر یک شب اسباب فرجش رافراهم خوهد کرد».
همچنین اخباری که آورده شد، دلالت می کنند بر اینکه حضرت حجت (عج) از نسل امام حسین (ع) و زاده نوه قیصر روم و نام و کنیه اش، نام و کنیه رسول خدا (ص) است عیسی بن مریم به او اقتدا می کند، غیبتش به درازا می کشد و با وجود عمری دراز در سیمای جوانی رشید ظاهر می شود و از ستمگران در حق شیعه اش انتقام می گیرد
./1406/9161/خ

ارسال نظرات