۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۷۳۳۹۷

گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی شهری و روستایی استان آذربایجان شرقی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در تبریز برگزار شد.
قرآن كريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی شهری و روستایی استان اظهار داشت: وجود حتی یک بی‌سواد قرآنی در جامعه در شأن نظام اسلامی ایران نیست، همه وظیفه داریم در ترویج آموزه های قرآنی ادای دین کنیم.


وی با بیان این‌که خانه ها و مؤسسات قرآنی نقش مهمی در ریشه‌کن شدن بی‌سوادی قرآنی در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: متأسفانه جامعه مبتلا به امراضی چون دروغ، تهمت، غیبت، افتراء و ... است که تنها با اشاعه فرهنگ معنوی قرآن برطرف خواهد شد، دوری از معارف قرآنی آفت‌های مهلکی به دنبال خواهد داشت.


حجت الاسلام عظیمی با اشاره به این‌که انحراف و کج‌فهمی از آموزه های قرآنی موجب سقوط بشریت در ضلالت خواهد بود، گفت: ارایه تفاسیر غلط از آیات قرآنی، انحرافات عدیده‌ و عمیق در جوامع پدید خواهد آورد، چنانکه گروهک‌های منافقین اوایل انقلاب با فهم نادرست از دین و قرآن به انحراف کشیده شده و مطرود شدند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر نوآوری و ابتکار در فعالیت های قرآنی تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیران قرآنی  وظیفه خطیری بر عهده دارند چرا که باید نهایت تلاش خود را در زمینه اشاعه فرهنگ دینی و سلامت معنوی در جامعه انجام دهند، به عبارت دیگر سلامت معنوی جامعه در گرو توجه به ارزش های قرآنی است.


وی بر اهمیت ارتقای کمی و کیفی فعالیت های قرآنی با محوریت تفسیر، در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: تنها توجه به صوت زیبا و قرائت قرآن در جامعه کافی نیست، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه عمیق و کاربردی به مضامین و مفاهیم قرآنی در جامعه هسیتم.


همچنین حجت الاسلام حمید حسن جهان، مسؤول دارالقرآن استان آذربایجان شرقی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، اظهار داشت: مؤسسات قرآنی رسالت خطیری در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان با رویکرد برنامه های جذاب قرآنی بر عهده دارند.


وی از آغاز کلاس های قرآنی در تبریز و سایر شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: مربیان قرآنی باید مدرک تربیت معلمی را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کنند و آن عده که مدرک تربیت معلمی ندارند جز در برخی روستاها، مجوزی برای تدریس نخواهند داشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات