۰۴ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۷۳۴۸۰
متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع):

جنگ شیعه و سنی راهبرد دشمن برای نابودی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به این‌که وهابی‌ها و تکفیری‌ها اهداف آمریکا و اسراییل را پیاده می‌کنند، گفت: پیام ما برای سلفی‌ها و تکفیری‌ها این است که بدانند ما شیعیان هرگز با این اقدامات تحریک نمی‌شویم و دست به سلاح نمی‌بریم تا برادران اهل تسنن خود را بکشیم.
حجت‌الاسلام محمد رضا کرباسي، متولي جامعه علميه اميرالمؤمنين(ع)
حجت‌الاسلام محمد رضا کرباسی، متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شهادت شیخ حسن شحاته و چند نفر شیعه دیگر در مصر به دست سلفی های تندرو، گفت: پیام ما برای سلفی‌ها و تکفیری‌ها این است که بدانند ما شیعیان هرگز با این اقدامات تحریک نمی‌شویم و دست به سلاح نمی‌بریم تا برادران اهل تسنن خود را بکشیم.
وی افزود: ما خود را آماده شهادت در راه آرمان‌های امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدا کرده‌ایم و تمام قدرت و نظام ما در مقابل آمریکا و اسراییل قرار دارد.
جنایات علیه مسلمانان به سرکردگی آمریکا و اسراییل ساماندهی می‌شود
متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه اظهار داشت: شواهد و آثار این مطلب را تأیید می‌کند که گمان من این است که همه کشتارها و شهادت‌هایی که به دست تکفیری‌ها انجام می‌شود، مانند شهادت شیعیان در پاکستان و افغانستان و در کشورهای دیگر اسلامی که آخرین لکه ننگی که شاهد بودیم، شهادت شیعیان در مصر و شیخ شحاته بود، در حقیقت توطئه امپریالیسم و صهیونیسم بین‌الملل است که به سرکردگی آمریکا و اسراییل ساماندهی و رهبری می‌شود.
وهابی‌ها و تکفیری‌ها اهداف آمریکا و اسراییل را پیاده می‌کنند
حجت‌الاسلام کرباسی با اشاره به این‌که متأسفانه دشمن خوب شناخته است که تنها راه ورود به جامعه و کشورهای اسلامی و ایجاد ضعف، فشل و سستی در میان آنها ایجاد جنگ داخلی شیعه و سنی است، گفت: از طرفی وهابی‌ها که عمدتا با کشورهای منطقه مانند عربستان و امثال اینها مرتبط هستند و گروه‌های دیگر، همه اینها در حقیقت آرمان‌ها و اهداف آمریکا و اسراییل را پیاده می‌کنند.
جنگ شیعه و سنی راهبرد دشمن برای نابودی امت اسلامی است
وی با بیان این‌که ما اولا به خدا پناه می‌بریم و شکایت می‌کنیم، اظهار داشت: همه اینها توطئه آمریکا و اسراییل است؛ آنها دیدند که با جنگ رو در رو نمی‌توانند نهضت بیداری اسلامی، آنچه که برکات جمهوری اسلامی ایران است، خون بهای شهیدان انقلاب اسلامی و آرمان های امام امت(ره) و رهبر معظم انقلاب را از بین ببرند و تنها راهی که امید دارند شاید بتوانند از این راه به اهداف خود برسند، ایجاد اختلاف و برادر کشی در میان امت اسلامی و جنگ شیعه و سنی است.
تکفیری‌ها و وهابی‌ها پرورش یافته دشمن هستند
متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با تأکید بر این‌که تکفیری‌ها و وهابی‌ها تسلیم و عامل دست و پرورش یافته دشمن هستند، گفت: ان شاءالله ما باید به نحوی این نقشه و توطئه را محکوم و خنثی کنیم.
حجت‌الاسلام کرباسی ابراز داشت: یک پیام مهمی که دوست دارم همه مردم مسلمان اعم از شیعه و سنی از این جنایت‌ها استفاده و دریافت کنند، این است که وهابی‌ها و تکفیری‌ها مسلمان نیستند زیرا هر مسلمانی را می‌کشند، عالم سنی، زن و کودک سنی را می‌کشند.
وی افزود: چنین نیست که خودشان می‌گویند و تبلیغ می‌کنند که ما بر علیه شیعه و هلال شیعی هستیم؛ نه اینها در حقیقت با اصل اسلام مخالف هستند و اگر امت اسلام یعنی همه مردم اعم از شیعه و سنی در همه بلاد اسلامی به این حقیقت دست پیدا کنند و آگاه بشوند، قطعا اینها دیگر نمی‌توانند این همه جنایت کرده و نقشه‌ها و توطئه‌هایشان را پیاده کنند.
تکفیری‌ها با اصل اسلام ناب محمدی مخالف هستند
متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تأکید کرد: پیام این جنایت در یک جمله این است که سلفی‌ها و تکفیری‌ها با اصل اسلام ناب محمدی(ص) و اسلامی که مردم جزیره العرب و مردم محروم زمان ظهور اسلام را نجات داد و آقای جهان کرد، مخالف هستند.
حجت‌الاسلام کرباسی اظهار داشت: تکفیری‌ها دنبال این هستند که اسلام و مسلمین ذلیل و اسیر دست دشمن باشند، از این رو برایشان کشتن و نابود کردن فیزیکی مسلمانان در هر سطح و قشری که باشند، اعم از شیعه، سنی، عالم، جاهل، پیر، جوان، کودک، زن و مرد فرقی نمی‌کند./956/ت302/ج
ارسال نظرات