۰۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۷۳۵۱۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مراسم گرامیداشت نیمه شعبان در بخش مرکزی قم، تقدیر استاندار از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات و بررسی ظرفیت‌های قرآنی منطقه نیروگاه قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار گفت: به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و با همکاری هیئات مذهبی بخش در شب و شام ولادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام زمان(عج) همزمان با سراسر میهن اسلامی ایران برنامه جشن و سرور در کلیه مساجد و هیئات مذهبی شهر قنوات و روستاهای بخش مرکزی برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم‌ها که با نماز مغرب و عشا شروع شد ابتدا ائمه جماعات مساجد نماز را اقامه کرده و سپس به تبیین جایگاه آن حضرت در روایات و همچنین نقش هدایتگری آن امام همام از پس پرده غیبت پرداختند.
در ادامه بعضی از ائمه جماعات بر نقش سازنده اعتقاد به مهدویت و انتظار در زندگی بشریت اشاره کرده و وظیفه منتظران واقعی امام عصر(عج) را برای جوانان این مرز و بوم بیان کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: در ادامه مراسم مداحان اهل‌بیت به مداحی به مناسبت این روز پر برکت پرداختند.
برگزاری جشن میلاد موعود در مجتمع فرهنگی نور قم
جشن میلاد موعود در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم در آستانه شب نیمه شعبان جشن میلاد موعود را در سالن شهید آوینی مجتمع برگزار کرد.
در این جشن که مردم منطقه نیروگاه از آن استقبال کرده بودند برنامه متنوع فرهنگی اجرا شد.
مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم که در منطقه محروم این شهر واقع شده خدمات متنوعی به شهروندان ارائه می‌کند.
بررسی ظرفیت‌های قرآنی منطقه نیروگاه قم
جلسه مدیر مجتمع فرهنگی تبلغی نور با مسؤولان مؤسسه‌های قرآنی منطقه نیروگاه قم برگزار شد.
در این جلسه حجت‌الاسلام غلامی ضمن تشریح برنامه قرآنی مجتمع فرهنگی تبلیغی نور در سال جاری آمادگی این مجتمع برای کمک به مؤسسه‌های قرآنی منطقه را اعلام کرد.
در ادامه مسؤولان مؤسسه‌های قرآنی راهکارها و پیشنهادات خود را در جهت رشد فعالیت قرآنی منطقه تشریح کردند.
حجت‌الاسلام غلامی ابراز امیدواری کرد که با تلاش مؤسسه‌های قرآنی و هم‌افزایی فعالیت‌ها بتوان در توسعه فعالیت‌های قرآنی اهتمام بیشتری داشت.
در این جلسه کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل و رییس اتحادیه مؤسسات قرآنی استان قم نیز حضور داشتند.
برپایی ایستگاه صلواتی توسط مجتمع فرهنگی نور قم
مجتمع فرهنگی نور قم برای پذیرایی از شهروندان نیروگاه در ایام نیمه شعبان اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کرده است.
در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان، مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم با برپایی ایستگاه صلواتی و دادن شربت از مردم منطقه نیروگاه پذیرایی کرد.
از آنجایی که روزانه هزاران نفر از گروه‌های مختلف مردم با مجتمع فرهنگی تبلیغی نور ارتباط دارند، برپایی این ایستگاه صلواتی با استقبال شهروندان همراه بوده است.
گرامیداشت نیمه شعبان از سوی بانوان بخش مرکزی قم
بانوان بخش مرکزی جشن نیمه شعبان را به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات در این اداره برگزار کردند.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان ولادت حضرت ولی‌عصر(عج) به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات جشن میلاد ویژه بانوان در محل اجتماعات این اداره برگزار شد.
وی افزود: در این جشن گروه سرود دختران خردسال قنوات به اجرای هم‌خوانی درباره امام زمان(عج) پرداختند، سپس فیلمی از جریان تشرف علی بن مهزیار خدمت امام زمان(عج) نمایش داده شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار داشت: در ادامه یکی از بانوان مبلغه در مورد شخصیت امام و بحث انتظار و مهدویت مطالبی را ارئه کرد.
تقدیر استاندار از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی کرم رضا پیریایی، استاندار قم از زحمات حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات با اهدای لوح قدردانی کرد.
در این لوح آمده است: هدایت معنوی جامعه و بیان حقایق دین رسالت بزرگی است که مبلغان توانمند و آگاه این مشعل‌داران شریعت خدا مفتخر به انجام آن هستند.
در ادامه آمده است: بدین وسیله از سال‌ها تلاش خالصانه جناب‌عالی در این عرصه معنوی صمیمانه تشکر و قدردانی داشته، امید است با تأییدات قادر متعال و پیروی از مقام عظمای ولایت حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای همواره در خدمت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و احیا و اشاعه معارف نورانی اسلام، موفق باشید.
اهتمام اداره تبلیغات اسلامی قنوات در گرامیداشت نیمه شعبان
همزمان با نیمه شعبان چهره شهرها و روستاهای بخش مرکزی شاداب شد و اداره تبلیغات اسلامی قنوات در این مراسم‌ها نقش چشمگیری داشته است.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت، همزمان با نیمه شعبان ولادت یگانه منجی عالم بشریت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت مهدی منتظر(عج) چهره شهرها و روستاهای بخش مرکزی عوض شده و مردم به استقبال از این روز پربرکت رفتند.
وی ادامه داد: به همین مناسبت تبلیغات محیطی ولادت آن نجات‌دهنده بشریت جای جای شهر و روستا را گرفته بود.
به گفته وی اداره تبلیغات اسلامی قنوات نیز به سهم خود از این غافله عقب نمانده و برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام زمان(عج) و اطلاع‌رسانی بر مردم از طریق روحانیان مستقر، هیئات مذهبی، پلاکاردهای مربوطه اقدام کرده است.
لزوم توجه به آموزش قرآن در طرح اوقات فراغت
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم اهتمام به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در طرح اوقات فراغت تأکید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری از قرآن کریم به عنوان گنجینه بی‌انتهای الهی یاد کرد و گفت: اگر فقط به این حبل‌الله متین با پشتوانه عترت به عنوان مفسران و تبیین‌کنندگان مفاهیم قرآنی چنگ بزنیم در هیچ کجای جهان کمبودی در حوزه معنویت و اخلاق و اداره جامعه وجود نخواهد داشت ولی کمترین بهره برداری را انجام می‌دهیم.
وی به مسؤولان برگزاری طرح اوقات فراغت قم تأکید کرد که در ماه مبارک رمضان و در طرح اوقات فراغت به فعالیت‌های قرآنی توجه ویژه‌ای شود.
حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: در پناه قرآن کریم و عترت طاهرین است که پاکی‌ها و معنویت جایگزین رذایل و پلشتی‌ها می‌شود و انسان به بالاترین درجه الهی می‌رسد./907/پ202/ی
ارسال نظرات