۰۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۷۳۹۰۲
رییس اداره اوقاف آمل:

خانواده ها از الگوهای اسلامی در تربیت فرزندان خود بهره گیرند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل بر ضرورت بهره گیری خانواده ها از الگوهای اسلامی در تربیت فرزندان خود تأکید کرد و گفت: سیره عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای تربیت نسلی دیندار است.
رييس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین مهدیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل امروز در مراسم افتتاح طرح نشاط معنوی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که در زندگی انسان بعضی فرصت ها ارزنده است که فکر می کنیم اگر این کار را انجام دهیم برای ما خیر است، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می فرماید همه سعی و تلاش ما انسان ها باید این باشد که عاقبت امور ما ختم به خیر شود.

 

وی با اشاره به این که انسان باید از حیات خود بهره ارزنده برده و توشه ای برای آخرت خود داشته باشیم، بیان داشت: انسان باید درصدد آن باشد تا در ایام زندگی اعمال شایسته ای انجام داده و در راستای تقرب خداوند منان گام بردارد.

 

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: از آیت الله مجتهدی پرسیده شد که دنیا خوب است یا بد که ایشان در جواب فرمودند دنیا برای کسانی که آن را برای دنیا بخواهند بد است و اگر دنیا را برای آخرت ببینیم بهره خوبی خواهیم برد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق پیدا کردیم که در اماکن متبرکه به عبادت مشغولیم و بنیه اعتقادی در خانواده ما وجود دارد.

 

وی با تاکید بر این که فرزندان به عنوان نهالی بدون پشتوانه هستند که باید در تربیت آنان دقت ارزنده ای شود، خاطرنشان کرد: همه همت خانواده ها باید در این باشد تا آنان را به بهترین وجه ممکن تحویل اجتماع دهند.

 

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: باید در تربیت فرزندان تلاش شود تا آنان در مسیر ارزش های والای دینی قرار بگیرند.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که باید در بحث مسائل دینی برای فرزندان خود سرمایه گذاری کنیم، بیان داشت: فرزندان توانایی بسیار بالایی دارند که باید در مسیر صحیح هدایت شود.

 

وی ادامه داد: پدران و مادران باید با تربیت درست فرزندان نحوه زندگی صحیح را برای آنان تبیین کنند که سبب جلوگیری از انحراف فرزندان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان خواهد شد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان این که اگر فرزندی در نهایت ادب و احترام مشاهده می شود این امر را باید ریشه در تربیت صحیح خانواده وی دانست، یادآور شد: هیچ فرزندی بدون تربیت صحیح و سازنده خانواده به جایی نمی رسد که بدین منظور خانواده ها باید به این امر مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشند و تربیت فرزندانشان را با برنامه ریزی صحیح و مبتنی بر اندیشه های ارزنده دینی ترسیم کند.

 

حجت الاسلام مهدیان با تاکید بر این که خانواده نقش مؤثری در تعالی و تکامل جامعه دارا است، گفت: باید فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنیم که آنان ائمه معصوم را الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با توجه به معارف والای دین آینده ای درخشان را برای خود رقم زنند.

 

وی با بیان این که دشمن به اهمیت خانواده در رشد و توسعه جامعه پی برده است، یادآورشد: بدین دلیل استکبار جهانی با استفاده از همه رسانه ها و ابزار ارتباط جمعی درصدد است پیوند والای خانوادگی را در جامعه سست کند و آنان را از حرکت در مسیر قرب به خداوند متعال باز دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به این که طرح نشاط معنوی در هشت امام زاده و اماکن متبرکه شهرستان آمل برگزار می شود، بیان داشت: در سال گذشته این طرح با حضور 600 نفر از مخاطبان برگزار شد که هر ساله این طرح با حضور ارزنده ای از فرزندان شهرمان انجام می شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات