۱۰ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۱۷۴۲۷۶
حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی:

اعطای ملاقات شرعی به زندانیان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، حضور زندانیان در جمع خانواده و یا اعطای ملاقات شرعی به آنان را تا حد زیادی در حفظ سلامت خانواده و کاهش خطرات در جامعه مؤثر دانست.
حجت الاسلام شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، عصر امروز در دیدار مدیرکل و مسؤولان فرهنگی تربیتی اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی این استان، در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، تصریح کرد: تربیت و آموزش همراه با رأفت اسلامی لازمه مدیریت و نظارت بر امور زندانیان باشد.

 

امام جمعه سمنان زندان را راه حل نهایی برای محفوظ ماندن جامعه از خطرات مجرمین دانست و خاطرنشان کرد: چاره ای جز پذیرش زندان به عنوان آخرین راه حل برای صیانت از امنیت جامعه نیست و این امری اجتناب ناپذیر و قطعی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی خواستار توجه مسؤولان به وضعیت معیشت و مسائل فرهنگی خانواده‌های زندانیان شد و اظهار امیدواری کرد: مسؤولان زندان در جهت اصلاح و تربیت مددجویان همه تلاش خود را به کار بندند.

 

وی با تأکید بر رسیدگی به مشکلات مردم و ارباب رجوع و استناد به آیاتی از سوره مریم و روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: می بایستی به مشکلات مددجویان رسیدگی شود و اگر مشاهده کردید که یک زندانی به یقین تغییر کرده و اصلاح شده حتماً به مسؤولان قضایی انعکاس دهید و تقاضای تخفیف مجازات کنید.

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، حضور زندانیان در جمع خانواده و یا اعطای ملاقات شرعی به آنان را تا حد زیادی در حفظ سلامت خانواده و کاهش خطرات در جامعه مؤثر دانست.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی تأکید کرد: رفتار خشونت آمیز افزون بر این که مورد تأیید دین اسلام نیست، سبب بروز مشکل در مسیر اصلاح و تربیت می شود و مسؤولان زندان باید بر این نکته توجه ویژه ای کنند.

 

وی آموزش اخلاق دینی زندانیان را ضروری خواند و تاکید کرد: توجه به مسائل فرهنگی و دینی زندانیان بسیار ضروری است.

 

عباسعلی عرب، مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت ها و اقدامات فرهنگی و تربیتی برای زندانیان ارائه کرد و گفت: با اصلاح برخی قوانین و رافت اسلامی مسوولان دستگاه قضایی و نیز عنایت ویژه رهبر فرزانه انقلاب مدت زمان تحمل حبس بر اساس شرایط خاصی کاهش می یابد./938/پ202/س

ارسال نظرات