۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۷۵۴۵۳

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ درخشش ورزشکار مجتمع فرهنگی قم در مسابقات جهانی، تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی قنوات در ماه مبارک رمضان و پایان طرح تابستانی یاران ولایت در مجتمع نور قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات گفت: قرائت سی جزء قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان به همت اداره تبلیغات اسلامی قنوات در هیأت مذهبی جوانان انصار المهدی(عج) و با هدف نشر و ترویج فرهنگ قرآنی تحت عنوان با قرآن در بهار قرآن اجرا می‌شود.
وی افزود: این مراسم پر فیض و معنوی از اول ماه مبارک رمضان از ساعت 19 در مسجد صاحب‌الزمان (عج) ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار اظهار داشت: ده‌ها هیأت مذهبی شامل برادران و خواهران در این بخش برای برگزاری آیین جزء‌خوانی در ماه مبارک رمضان اعلام آمادگی کرده‌اند که در آنها نیز این مراسم نورانی برگزار می‌شود.
غبارروبی مساجد بخش کهک قم
به مناسبت دهه نکوداشت مساجد، مراسم غبارروبی مساجد بخش کهک قم با حمایت اداره تبلیغات اسلامی کهک برگزار شد.
این مراسم با حضور روحانیان مستقر و مردم بخش کهک برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.
در این مراسم، شرکت کنندگان به غبارروبی و عطرافشانی مساجد پرداختند و این پایگاه‌های انسان‌ساز را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کردند.
سفره کرم الهی در ماه رمضان گسترده است
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: ماه رمضان ماه ضیافت خداوند است و سفره کرم الهی در ماه رمضان گسترده است.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده روز اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خداست گرچه همه ماه‌ها ماه خداست اما این ماه یک مهمانی ویژه و خصوصی است و حرمت و عظمت ماه مبارک رمضان در آخرین خطبه پیامبر اعظم مفصل بیان شده است.
وی افزود: پیامبر در بیانی وقتی می‌خواستند جلوه‌ای از ماه مبارک رمضان را نشان دهند فرمودند «مهمانی خداوند سبحان است».
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تفاوت‌هایی که در دعوت از افراد وجود دارد ادامه داد: به طور مثال یک موقع دعوت از جانب وزیر کشور است که چند نخبه را دعوت کرده‌اند و یک موقع دعوت از جانب رییس جمهور است و باید در این مورد توجه بیشتری کرد.
وی بیان کرد: یک موقع دعوت کننده، نه امام و نه پیغمبر بلکه ذات اقدس الهی است، وقتی دعوت کننده ذات اقدس الهی می‌شود نفس کشیدن و خواب در این ماه عبادت می‌شود.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده با اشاره به ویژگی‌ها و برکات ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در این ماه از همه بهتر تلاوت قرآن است چرا که قرائت یک آیه از قرآن ثواب یک ختم قرآن را دارد، همچنین در این ماه صدقه دادن چندین و چند برابر ثواب دارد.
وی افزود: اگر انسان خودش را در برابر ذات اقدس الهی ببیند و هم سخن با خدا شود خدا به دل او نگاه می‌کند و کافی است که بینه انسان در گرفتن معارف الهی گشوده شود و در این شرایط فرد لذت عبادت را درک می‌کند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به لذت‌های معنوی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: بزرگان دو ماه قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان یعنی ماه‌های رجب و شعبان به استقبال رمضان می‌روند و پیامبر هم این دو ماه را روزه می‌گرفتند.
وی با اشاره به برکات معرفتی و معنوی ماه رمضان، ادامه داد: آنهایی که اهل معرفت هستند شب‌های ماه مبارک رمضان را نمی‌خوابند و روزها کمتر می‌خوابند تا از فیوضات ماه مبارک رمضان استفاده کنند.
درخشش ورزشکار مجتمع فرهنگی قم در مسابقات جهانی
ورزشکار مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم در مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی فرانسه صاحب مدال نقره شد.
علی مختاری، ورزشکار مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم که در مسابقات جهانی ورزش‌های رزمی در رشته ووینام که در کشور فرانسه برگزار شد و امروز به پایان رسید صاحب مدال نقره این مسابقات شد.
وی یکی از ورزشکاران بااخلاق مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم است که در مسابقات کشوری و استانی نیز صاحب عناوین برتر است.
تشریح برنامه‌های تبلیغات اسلامی قنوات در ماه مبارک رمضان
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات، برنامه‌های ماه مبارک رمضان در بخش مرکزی قم را تشریح کرد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار اظهار داشت: برنامه‌های این اداره فرهنگی در ماه مبارک رمضان همچون سال‌های گذشته در دو بخش فرهنگی تبلیغی و قرآنی، با شکوه خاصی برگزار می‌شود.
وی افزود: غبارروبی مساجد، اعزام مبلغ به روستاهای تابعه، برگزاری کلاس‌های قرآن شامل روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و تفسیر، برگزاری محفل انس با قرآن، اجرای برنامه‌های فرهنگی از سوی روحانیان مستقر و ائمه جماعات مساجد از برنامه‌های این اداره است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات  خاطرنشان کرد: آیین جزء خوانی قرآن کریم در مسجد جامع شهر قنوات، و همچنین برنامه حفظ قرآن کریم از دیگر برنامه‌های قرآنی است که در این ماه مبارک با همکاری هیئات مذهبی بخش مرکزی برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.
پایان طرح تابستانی یاران ولایت در مجتمع نور قم
اردوی طرح تابستانی یاران ولایت ویژه فرزندان سازمان توسعه منابع انژری در مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم به پایان رسید.
مجتمع فرهنگی تبلیغی نور قم اردوی طرح تابستانی یاران ولایت ویژه فرزندان سازمان توسعه منابع انرژی را میزبانی کرد.
این طرح ویژه دختران و پسران مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان است که معاونت فرهنگی مجتمع فرهنگی نور قم برنامه متنوع فرهنگی تهیه و اجرا کرد.
زیارت حرم حضرت معصومه(س)، حضور در مسجد مقدس جمکران، برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی با حضور استاد تراشیون، حلقه‌های معرفت، کارگاه‌های آموزشی و استخر از جمله برنامه‌های این اردو بود.
با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، دانش آموزان از برنامه این اردو ابزار رضایت کردند.
غبارروبی مساجد بخش جعفرآباد قم
در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی غبارروبی مساجد بخش جعفرآباد قم برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام حسینی المدنی، رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه طی سخنانی گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن مساجد بخش آماده پذیرایی از نماز گزاران و روزه‌داران می‌شوند.
وی بیان داشت: همه ساله در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم معنوی غبارروبی در مساجد بخش برگزار می‌شود و این سنت بسیار حسنه‌ای است که ما را مهیای ورود به ماه ضیافت رمضان می‌کند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه هدف از عطر افشانی مساجد را استقبال از مردم مؤمن و مهمانان خدا در مساجد عنوان کرد و افزود: امسال به 30 مسجد از مساجد شهرستان روحانی اعزام خواهد شد که با بیان احکام شرعی، تفسیر قرآن، معارف اسلامی و برگزاری جلسات قرآن به تنویر آحاد جامعه خواهند پرداخت.
این مراسم به صورت محوری در مسجد خاتم الانبیاء(ص) شهر جعفریه با حضور رییس اداره تبلیغات اسلامی جعفریه برگزار شد./907/پ202/ی
ارسال نظرات