۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۷۵۶۸۷

همایش بزرگداشت شهیده حجاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگداشت شهیده حجاب و عفاف، مروه شروینی به همت بانوان ستاد مردمی عفاف و حجاب مراغه در سالن شهید بهشتی شهرستان مراغه برگزار شد.
مروه الشربيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الا سلام اباصلت فیضی زاده، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج و سپاه ناحیه مراغه امروز در همایش بزرگداشت شهیده حجاب و عفاف، مروه شروینی که همزمان با هفته حجاب و عفاف برگزار شد، اظهار داشت: عفاف و حجاب ریشه در فطرت انسان و باورها و اعتقادات اصیل ملت ایران دارد.


وی با بیان این‌که عفاف و حجاب تنها مختص بانوان نیست، خاطرنشان کرد: در شرایطی که بانوان مسلمان در غرب برای حفظ عفاف و حجاب خود با محرومیت در حقوق اجتماعی، آموزشی و مدنی مواجه می شوند، مشاهده می شود که عده‌ای در داخل با دهن‌کجی به ارزش های اسلامی امنیت اخلاقی و روانی جامعه را خدشه‌دار می کنند. 


 مسؤول سابق بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورا با بیان این که بنیان اصلی خانواده بر مسأله عفت و حیا نهاده شده است، افزود: روح عاطفی مادران در پرورش اندیشه دینی فرزندان از جایگاه والایی برخوردار است، در حقیقت هرچه بنیان خانواده مستحکم‌تر باشد، جامعه پایدارتر بوده و در رسیدن به اهداف خود موفق‌تر است.


حجت الاسلام فیضی زاده تصریح کرد: در جامعه‌ای که بانوان با حفظ عفت و حجاب فعالیت دارند، آرامش و امنیت روحی و روانی حاکم خواهد بود، امروز منشأ بسیاری از بحران های فکری، هویتی و اخلاقی در جوامع غربی به سبب دوری از فرهنگ عفاف و حجاب است، در حقیقت آنان به دنبال دوری از فطرت بشری هستند.


وی در ادامه حجاب را از ارزش‌های فطری و رعایت آن را موجب تضمین شخصیت انسان دانست و افزود: حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست، بلکه موجب پویایی و رشد زنان در همه زمینه‌ها و صیانت ازجایگاه رفیع بانوان می‌شود. به عبارت دیگر حجاب محدودیت نیست، بلکه مصونیت در نگاه‌های آلوده به گناه است.


حجت الاسلام فیضی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش بانوان در مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان نظام اسلامی عنوان کرد: همچنان که در جنگ نظامی، تا نیروهای مردمی پای کار نیامدند و بسیج تشکیل نشد، کاری از پیش نبردیم، امروز در ناتوی فرهنگی نیز اگر بسیج مردمی پای کار نباشد، آسیب پذیر خواهیم بود.


وی افزود: با تشکیل ستاد مردمی عفاف و حجاب در شهرستان مراغه فضایی ایجاد کردیم که فعالان فرهنگی این عرصه به دنبال تحقق دغدغه ‌های خود باشند، حقیقت امر آن است که برای غلبه بر تهاجم فرهنگی دشمنان باید از همه چیز گذشت، وقتی احساس خطر شود،‌ نباید مصلحت‌اندیشی کرد، باید در صحنه بود و تابع محض رهنمودهای ولایت فقیه باشیم.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج و سپاه ناحیه مراغه در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مروه شروینی اظهار داشت: این زن مسلمان، چهار سال پیش به خاطر حجابش در دادگاه آلمان در مقابل چشمان همسر و فرزندش و حاضران در دادگاه با 18 ضربه چاقو به شهادت رسید و این شهادت مظلومانه نشان داد که طرح‌های بشردوستانه از سوی مدعیان حقوق بشر، ادعایی بیش نیست./935/پ203/ب

ارسال نظرات