۱۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۷۵۷۰۴
در پی ایجاد اختلافات شدید؛

طالبان دفتر دوحه خود را موقتا بست

خبرگزاری رسا ـ در یک ماه گذشته گروه طالبان در حال مشورت بودند که آیا در شرایط جدید با آمریکا مذاکره کنند یا خیر؟
دفتر طالبان در دوحه قطر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا،نمایندگان طالبان می گویند موقتا دفتر خود را در دوحه پایتخت قطر بسته اند. این دفتر برای مذاکرات صلح با آمریکا ماه گذشته باز شده بود.
شبکه بی بی سی فارسی علت بسته شدن دفتر گروه طالبان را این گونه بیان کرد: پس از گشایش این دفتر، دولت افغانستان که خود را در حاشیه می دید و ایجاد این دفتر را پذیرش دولتی در برابر خود قلمداد می کرد، فورا به پرچم و لوح امارات اسلامی افغانستان اعتراض کرد. در پی اعتراضات دولت افغانستان، پرچم و تابلوی طالبان پایین کشیده شد.
در ادامه، آمریکا و قطر نمادهای طالبان را حذف کردند. در یک ماه گذشته گروه طالبان در حال مشورت بودند که آیا در شرایط جدید با آمریکا مذاکره کنند یا خیر؟ این بار گروه طالبان معترض شد و دفتر خود را موقتا بست.
البته طالبان هنوز بیانیه رسمی در مورد بسته شدن دفترش در دوحه را منتشر نکرده است. اما آنچه مسلم است آن است که گروه طالبان دولت رسمی افغانستان را دست نشانده آمریکا دانسته و گفتگو با آمریکا را لاجرم الزامی می داند.
بی بی سی فارسی در ادامه افزود: دولت افغانستان اختلافات درونی این گروه را عامل بسته شدن دفتر دوحه می داند و امیدوار است این اختلافات رفع شده و دوباره این دفتر باز شود. به نظر می رسد با این گام، طالبان گفتگوهای صلح افغانستان را با مشکلی جدی روبرو کرده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات