۲۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۷۶۰۶۴

طرح ملی خوش‌حجابی در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ طرح ملی خوش حجابی مؤسسه ریحانه النبی با همکاری متولیان فرهنگی و دینی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز اجرایی خواهد شد.
طرح ملی خوش‌حجابی در تبریز برگزار می شود

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مسؤولان مرکز ریحانه النبی قم داشتیم، مقرر شد طرح خوش‌حجابی این مؤسسه با همکاری متولیان فرهنگی و دینی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز اجرایی شود.


وی با بیان این‌که محلی برای تمرکز فعالیت های این مؤسسه در امامزاده سیدحمزه تبریز در اختیار متولیان امر قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این طرح در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تشویق افراد با حجاب و با هدف شناسایی و حمایت از بانوان خوش حجاب، برنامه ریزی شده است.


حجت الاسلام حسینی افزود: در این طرح از میان دختران 7 تا 14 ساله در سطح شهر عضوگیری می شود. اعضای طرح «خوش حجابی» کارت عضویت دارند و می توانند از برنامه های مرکز حجاب ریحانه النبی بهره ببرند. این برنامه ها شامل اجرای برنامه های تربیتی و دینی، ارائه بسته های فرهنگی، مسابقات مختلف و ارائه خدمات تفریحی است.


وی با بیان این‌که افراد عضو پس از اتمام سن 14 سالگی نیز تحت حمایت این مرکز هستند و رها نمی شوند، گفت: این افراد در قالب طرحی دیگر با عنوان «نسیم عفاف» با مرکز ریحانة النبی ارتباط خواهند داشت. به عبارت دیگر طرح ملی خوش حجابی با هدف تثبیت حجاب در خانواده های مذهبی و توجه به جنبه تشویقی و ترغیبی فرهنگ عفاف و حجاب اجرایی می شود.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به دیدار مسؤولان مؤسسه ریحانه النبی با معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی و برخی از نمایندگان مجلس گفت: پیش بینی می شود این طرح موفق که در دیگر شهرهای کشور نیز با نتایج مطلوبی همراه بوده است، به زودی در کلانشهر تبریز نیز اجرایی شود.


حجت الاسلام حسینی افزود: ارائه بسته های فرهنگی و آموزشی، شرکت در همایش های سالانه، ارائه خدمات شهری به صورت نیم بها و یا رایگان، پشتیبانی تلفنی، برگزاری کلاس آموزشی و مشاوره، برگزاری جلسات آموزشی و مشاوره ای برای خانواده های دختران محجبه و شرکت در برنامه کودک شبکه های استانی را از دیگر موارد تشویقی طرح خوش حجابی عنوان کرد.


وی در پایان یادآور شد: طرح ملی نسیم عفاف، ادامه طرح خوش حجابی است که دختران با ورود به سن 15 سالگی، تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، در این طرح به دختران خوش حجاب، در سطح بالاتری آموزش های لازم و مشاوره داده می شود و در صورت تشکیل خانواده در آموزش های همسرداری و تربیت کودک نیز شرکت می کنند./935/ت302/ب

ارسال نظرات