۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۱۷۶۲۳۳
استاد حوزه و دانشگاه:

روزه ترویج حس مسؤلیت پذیری در انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که روزه برای ترویج حس مسؤولیت پذیری در انسان است، خاطرنشان کرد: روزه در ماه مبارک رمضان برای این قرار داد شده است تا حس مسؤولیت پذیری در ما بیدار شود.
تبليغ ماه رمضان

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابراهیم یعقوبیان، استاد حوزه و دانشگاه امروز امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام رضا(ع) آمل با بیان این که مقام معظم رهبری انسان برجسته ای است که جامعیت در علم و عمل دارد، گفت: ایشان از خانواده ای متدین عالم الهی پرورش یافتند.

 

وی با اشاره به این که اصل و بقای نظام به برکت ولایت فقیه است، بیان داشت: وظیفه ما این است که به نحو ارزنده ای شاکر نعمت ولایت باشیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که روزه برای ترویج حس مسؤولیت پذیری در انسان است، خاطرنشان کرد: روزه در ماه مبارک رمضان برای این قرار داد شده است تا حس مسؤولیت پذیری در ما بیدار شود.

 

حجت الاسلام یعقوبیان ادامه داد: تا زمانی که سیر هستیم خیلی به فکر دیگران نیستیم ولی در زمان روزه داری است که به فکر گرسنگان می افتیم.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا خیرش به مردم برسد، گفت: به کسی روزه دار می گویند که از سر سفره اش خیری به دیگران برسد و یاریگر مردم باشد.

 

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: خداوند متعال روزه را قرار داده است تا بفهمیم شکم های گرسنه ای وجود دارد و ما ماموریم تا آن ها را سیر کنیم.

 

حجت الاسلام یعقوبیان در بخش دیگری از سخنان خود، خاطرنشان کرد: باید با نوین کردن و مدرن کردن ابزار تولید بتوانیم تولید را ارتقا داده و فقر را از جامعه ریشه کن کنیم که در آن صورت جامعه توسعه یافته حاصل خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که یکی از پیش نیازهای توسعه توجه معقول به دنیا است، بیان داشت: دنیا محل فریفته شدن است که نباید به آن دل ببندیم و باید به دنبال باقیات الصاحات باشیم.

 

وی با بیان این که انسان باید مراقب اعمال خود باشد و ببیند که چه کاری را دارد انجام می دهد، خاطرنشان کرد: حیف است که حواسمان به دل انسان ها نباشد و باید نسبت به همگان توجه داشته باشیم./950/پ202/ش

ارسال نظرات