۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۷۶۶۸۹
نفس اتحادیه اروپا به شماره افتاده؛

اعتصاب سراسری در ایتالیا و یونان

خبرگزاری رسا ـ افزایش بهای سوخت در ایتالیا و اخراج گسترده کارمندان در یونان منشا اعتصاب های سراسری می باشند.
اعتصاب در يونان و ايتاليا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شرکت های اداره کننده پمپ بنزین ها در بزرگراه های ایتالیا و مسیرهای منتهی به بزرگراه ها، اعتصاب سه روزه خود را از ساعت 10 شب سه شنبه آغاز می کنند.
پس از این که شرکت های نفتی بزرگ دوشنبه قیمت بنزین را افزایش دادند و مذاکرات بین اتحادیه های کارگری و دولت به نتیجه نرسید، نمایندگان پمپ بنزین ها تصمیم گرفتند که دست به اعتصاب بزنند. قیمت متوسط بنزین در ایتالیا حدود لیتری 1.85 یورو است و قیمت گازوئیل حدود 1.74 یورو است.
وزیر صنعت و توسعه اقتصادی دولت ایتالیا از شرکت های پتروشیمی خواسته است که شرایط دشوار کشور را در نظر بگیرند چراکه ایتالیا در حال عبور از طولانی ترین دوره رکود اقتصادی خود پس از جنگ جهانی دوم است. فلاویو زانوناتو از این شرکت ها خواست که افزایش قیمت را تا حد امکان پایین نگه دارند. شرکت های اداره کننده پمپ بنزین ها می گویند افزایش قیمت بنزین مشتریان آنها را کم می کند و در نتیجه باعث کاهش سود آنها می شود.
این اعتصاب در میانه های تابستان مسئولان صنعت گردشگری ایتالیا را نگران کرده است. چرا که اقتصاد بحران زده این کشور به درآمدهای حاصل از بازدید توریست ها نیاز فراوانی دارد و این اعتصاب سه روزه بسیاری از این گردشگران را یا در بزرگراه ها گرفتار خواهد کرد یا باعث خواهد شد که آنها مقصد خود را عوض کنند.
در همین حال هزاران نفر در اعتراض به طرح اصلاحاتی که در پارلمان یونان در حال بررسی است، تظاهرات کرده و دست به اعتصاب زدند.
طرحی که به موجب آن دولت یونان برای پاسخ به خواسته های اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول، می بایست تا پایان سال جاری میلادی چهار هزار فرصت شغلی را حذف کرده و 12500 نفر را هم مجبور به تغییر مکان شغل خود کند.
به دنبال این اعتصاب سراسری، قطارها از حرکت باز ایستاده، بسیاری از پروازها مختل شده و ساعت حرکت اتوبوسها نیز محدود شده است./1421/9161/خ

ارسال نظرات