۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۷۶۸۶۸
استاد حوزه و دانشگاه:

معارف اهل بیت جامعه را آفت‌ها نجات می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) زندگی ما در مسیر صحیح و متعای قرار می دهد، افزود: سیره ائمه معصومین(ع) جامعه را از هر گونه آفتی مصون خواهد داشت.
اهل بيت

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا در آمل، حجت الاسلام قاسم ابراهیمی نوری، استاد حوزه و دانشگاه بعد از ظهر امروز در سلسله جلسات خلقت انسان از منظر قرآن که در مسجد علامه حسن زاده آملی برگزار شد با بیان این که بدن انسان فانی در نفس است و از خود چیزی ندارد، گفت: همه ما فانی در حق بوده و هیچ چیزی برای خودمان نداریم، تمام هستی ما از خداوند منان بوده و هر آن چه داریم از سوی حضرت حق به ما داده شده است و چون حقیقت در دنیا پشت پرده بوده خدا درباره قیامت می خواهد صحبت کند کلمه یوم را به کار می برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ماه رمضان فرصتی ارزنده برای شناخت حقیقت وجودی انسان است و اگر همین جا به حقیقت برسیم که کاره ای نیستیم سبب خواهد شد تا قیامت ما در همین جا ظهور پیدا کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی نوری با بیان این که نفس انسان خودش را در بدن نشان می دهد، گفت: هر یک از اعضا و جوارح انسان مقامی دارد که نفس وحدت دارد و قوای متعدد را در کنار هم جمع می کند.

 

وی با تأکید بر این که هر کاری که می کنیم می توانیم به خداوند منان اطلاق دهیم، بیان داشت: همه ذرات کارهایی که انجام می دهیم از یک جهت به اراده حق تعالی انجام شده است و به واقع در عالم غیر از خدا وجود ندارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ما فکر می کنیم خدا در عالم دیگری است و باید بمیریم که ما را به سوی خدا ببرند که در واقع این گونه نیست، خاطرنشان کرد: در واقع عالم از خدا جدا نبوده که در واقع ذات ما بند به حق تعالی است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که باید اهل بیت معصومین(ع) و امام زمان(عج) را به درستی بشناسیم و عمر ما دارد می رود، اما این بزرگواران را نشناخته ایم، گفت: جایی در عالم نیست که امام زمان(عج) نباشد و دلیلش این است که آنان از دنیا رفتند و به حق تعالی رسیدند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی نوری با بیان این که بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) زندگی ما در مسیر صحیح و متعای قرار می دهد، افزود: سیره ائمه معصومین(ع) جامعه را از هر گونه آفتی مصون خواهد داشت./950/پ203/س

ارسال نظرات