۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۷۷۶۸۷
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان:

رمضان تجلی فعالیت های قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ماه مبارک رمضان را تجلی فعالیت های قرآنی دانست و گفت: به یقین در ماه مبارک رمضان شاهد مضاعف شدن برنامه های قرآنی کشور می شویم و برگزاری نمایشگاه های قرآنی و محافل قرآنی مصداق توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.
حسين براتي

حسین براتی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، اظهار داشت: دین مبین اسلام به عنوان دینی کامل و الهی در جهان شناخته شده است که همراه با قرآن کریم برای سعادت و کمال انسان از سوی پیامبر(ص) بر مردم عرضه شده است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با تأکید بر این که قرآن کریم سرشار از نکته های ناب اخلاقی و معرفتی است، ابراز داشت: مسیر تکامل و سعادت بشریت در گرایش به دین مبین اسلام و قرآن کریم خلاصه می شود و اسلام و قرآن دو مروارید گران بها هستند که از یک دیگر جدا ناپذیرند و برای سعادت انسان برنامه مدونی را تدوین کرده اند.

براتی با اشاره به فعالیت های قرآنی مساجد کشور، بیان داشت: در برهه کنونی خوشبختانه فعالیت های قرآنی در مساجد کشور به ویژه خوزستان به صورت گسترده انجام می شود و جوانان و نوجوانان بسیاری از این طرح های آموزشی و قرآنی استقبال کرده اند که نشأت گرفته از توجه خانواده ها به آموزه های قرآنی است.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با تأکید بر این که توجه به قرآن کریم نسبت به سال های گذشته در مساجد مضاعف شده است، بیان داشت: در حال حاضر مساجد خوزستان برای مسأله قرآن کریم و آموزش های قرآنی سرمایه گذاری کرده اند و بسیاری از قاریانی که در خوزستان و کشور مطرح می شوند، خروجی مساجد هستند.

براتی ماه مبارک رمضان را تجلی فعالیت های قرآنی دانست و گفت: به یقین در ماه مبارک رمضان شاهد مضاعف شدن برنامه های قرآنی کشور می شویم و برگزاری نمایشگاه های قرآنی و محافل قرآنی مصداق توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

وی با تأکید بر این که انسان موجودی کمال گرا و همواره به دنبال رشد و تکامل است، تصریح کرد: قرآن کریم سرآمد همه کتاب ها و خوبی های دنیا است و بهترین وسیله ای است که به کمک آن می توان با خداوند متعال ارتباطی تنگاتنگ برقرار کرد و زندگی متعالی و شگرف را در پیشروی انسان قرار دهد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان این که قرآن باید وارد زندگی مردم شود و آن را درک کنند، خاطرنشان کرد: قرآن از ناحیه مسلمانان باید بیشتر از دیگر مذهب ها و آیین ها مورد توجه قرار گیرد و از نکات ناب آموزشی، اخلاقی و معرفتی برای راهبرد اهدافمان استفاده کنیم.

براتی برپایی نمایشگاه های قرآن و انجام فعالیت های قرآنی را در قالب توسعه و ترویج قرآن دانست و گفت: در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز مردم به دنبال تهیه آموزه ها و آموزش های نوین قرآنی در قالب تکنولوژی روز و نرم افزار هستند که این نشان دهنده جذب مردم برای فراگیری قرآن است./9461/ت302/ب

ارسال نظرات