۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۷۷۸۱۳
استاد حوزه علمیه قم:

بندگی کردن از اهداف خلقت عالم هستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدوی‌کرمانی بندگی کردن را از اهداف خلقت عالم هستی دانست و گفت: خداوند برای بندگی خود اجباری نکرده است بلکه می‏خواهد انسان به واسطه میل خود بندگی او را کند و از دستورات الهی اطاعت کند.
ائمه اطهار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام غلام‏رضا مهدوی‏کرمانی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جلسه هیأت وارثان عاشورای کرمان گفت: ائمه اطهار درکنار عرش الهی حلقه زدند تا دنیا و ما خلق شده‏ایم و خداوند منت گذاشته است تا بیوت ‏آن‏ها در نزد ما باشد.
وی در ادامه افزود: بیوت به معنای بدن‏های ائمه، خانه‏های آن‏ها و یا محل دفن ائمه منظور است که انسان باید به وسیله ‏آن‏ها با خداوند پیمان عهد کنیم.
وی با بیان این که پیامبران و ائمه برای هدایت ما آمده‏اند، اظهار داشت: در اصل ما برای ائمه اطهار خلق شده‏ایم؛ زیرا محور عالم ائمه معصومین هستند.
حجت الاسلام مهدوی‏کرمانی تصریح کرد: خداوند به ما لطف کرده و ائمه اطهار را در این بدن خلق کرده و به سوی ما فرستاده است تا ما را هدایت کنند.
وی با اشاره به این که عالم به خاطر آن‏ها خلق شده است، ابراز داشت: اگر انسان می‏دانست که برای امامان معصوم خلق شده‏اند هر عملی را انجام نمی داد.
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در این موقع انسان همه تلاش خود را به کار می‏گرفت تا رضایت امام خود را به دست ‏آورده و در مسیر حق قرار بگیریم.
کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: ما در برخی مراسم‏ها نیز به این مطلب اقرار کرده و می‏گوییم جانم فدای ائمه و مردن در راه ائمه ارزش بیشتری برای ما دارد تا در راه دیگری باشد.
وی با بیان این که در این شب‏ها باید عهد خود را با ائمه تمدید کنیم، افزود: اگر مسلمانان بداند امام معصوم به چه معنا است همه چیز خود را فدای او می‏کنند.
حجت الاسلام مهدوی‏کرمانی تصریح کرد: ما باید در خدمت امام زمان باشیم اما راه صحیح خدمت کردن را نمی دانیم، در زمان ظهور ائمه باید انتظارات ایشان را برآورده کنیم.
این استاد حوزه با اشاره به این که در زمان غیبت نیز ما وظیفه‏ای داریم ابراز داشت: ما باید به اندازه توان خود در مقدمه ظهور تلاش کنیم تا بتوانیم رضایت امام خود را کسب کند.
مهدوی‏کرمانی با بیان این که خداوند عالم را برای بندگی کردن خلق کرده است، اظهار داشت: خداوند برای بندگی خود اجباری نکرده است بلکه می‏خواهد انسان به واسطه میل خود بندگی او را کند و از دستورات الهی اطاعت کند.
وی در پایان با بیان این که هر امام معصوم یک مأموریت از سوی خدا داشته و تا آن را انجام ندهد از این دنیا نمی‏رود، گفت: انسان برای غفلت و گناه خلق نشده بلکه برای بندگی خداوند خلق شده است./9705/پ203/غ

 

ارسال نظرات