۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۷۷۸۷۹
نماینده مجلس خبرگان:

بهره‌گیری از سیره اهل بیت راه گسترش اخلاق دینی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان تنها راه حفظ جامعه را توجه به مسائل اخلاقی دانست و تصریح کرد: محبت به ائمه طاهرین(ع) برای نزدیک شدن به آنها و ساختن جامعه ای اخلاقی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان بعد از نماز ظهر و عصر امروز در جمع مردم گرگان در مسجد گلشن گرگان با اشاره به این که امروز متأسفانه بعد اخلاق در جامعه کمتر مورد توجه قرار می گیرد، افزود: متأسفانه امروزه تنها از روی ناچاری به این مسأله توجه می شود.

 

وی با تأکید براین که باید تلاش کنیم تا اخلاق دینی در جامعه بیشتر ترویج و گسترش یابد، افزود: در برخی مواقع در روابط خود با دیگران اخلاق را زیر پای می گذاریم و این مسأله پسندیده جامعه دینی نیست.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اخلاق دینی همواره مورد تأکید بزرگان دینی بوده و است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای احیاء اخلاق دینی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که پیامبر گرامی اسلام بستر ایجاد یک جامعه متعالی و اخلاق مدار را فراهم کردند، تصریح کرد: متأسفانه بشر امروز به دلیل غرور و خودخواهی از آن معیارهای اصیل انسانی و اخلاقی فاصله گرفتند.

 

وی تنها راه حفظ جامعه را توجه به مسائل اخلاقی دانست و تصریح کرد: محبت به ائمه (ع) برای نزدیک شدن به آنها و ساختن جامعه ای اخلاقی است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که زندگی بشر دوران های مختلفی را پشت سر گذاشت تا اینکه دوره علم فرا رسید و جامعه بشری به این امتیاز دست پیدا کرد، خاطرنشان کرد: با پیشرفت و گسترش علم و تکنولوژی در جامعه متأسفانه اخلاق در حاشیه قرار گرفت.

 

آیت الله نورمفیدی مهم ترین مشکل جامعه امروز را بی اخلاقی و بد اخلاقی دانست و تصریح کرد: باید با مطالعه سیره اهل بیت(ع) تلاش کنیم تا اخلاق دینی را در بخش های مختلف جامعه نهادینه کنیم.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که امروز جوامع به این نتیجه رسیده است که تنها با علم نمی تواند همه سعادت بشر را تأمین کند، خاطرنشان کرد:  امروز جامعه شناسان می گویند جامعه اخلاقی نسبت به دیگر جوامع برتر است.

 

وی پیامبر گرامی اسلام را احیاء کننده اخلاق اسلامی دانست و تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام در این خصوص فرمودند «من آمده ام جامعه مترقی اخلاقی تشکیل دهم و من فرستاده شدم تا مکارم اخلاقی را تکمیل کنم.»

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود به بخشی از آیات سوره مبارکه فرقان اشاره کرد و با بیان این که خداوند متعال در این آیات به امتیازات بندگان خود اشاره کرد، گفت: اولین نکته در این آیات فوق آیه این است که بندگان ذات اقدس الهی بر روی زمین با تواضع و فروتنی راه می روند و بر همین اساس زندگی می کنند.

 

آیت الله نورمفیدی درادامه سخنان خود ریشه همه جنایت های بشری از ابتدا تاکنون را تکبر، غرور و استکبار جباران تاریخ دانست و خاطرنشان کرد: پروردگار در قرآن می فرماید«فرعون کسی بود که خود را برتر از دیگران می دانست، اما پیامبران الهی برادران مردم بودند و اگر مردم برای آنها امتیازی قائل می شدند می گفتند ما هم مثل شما هستیم.»

 

وی، پیامبران الهی را پایه گذار خصلت های اخلاقی و انسانی و طاغوتیان را پایه گذاری خصلت های زشت اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: امروز تنها راه بازگشت اخلاق دینی به جامعه رجوع کردن به سیره پیامبران الهی و اهل بیت(ع) دانست./950/پ202/س

ارسال نظرات