۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۷۸۵۷۵

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ تشریح فعالیت‌های خانه قرآن باقرالعلوم(ع) روستای حیدرآباد قم،تأسیس 5 خانه قرآن روستایی در بخش جعفرآباد قم وبرگزاری مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در بخش مرکزی قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، خانه قرآن باقرالعلوم روستای حیدرآباد و بستان در راستای اجرای طرح های دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان، برنامه های متنوع قرآنی را در سرلوحه فعالیت های خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام رسول اسدی، روحانی مستقر و مدیر خانه قرآن روستایی از جمله فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این خانه قرآن را در ماه مبارک رمضان شریح کرد.
وی برگزاری جلسات جزء خوانی قرآن کریم همه روزه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر، برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان، برگزاری کلاس های آموزش روخوانی، مفاهیم و حفظ سوره مبارکه محمد(ص)، برگزاری کلاس های آموزش احکام و.... را از جمله فعالیت های این خانه قرآن ذکر کرد.
حجت‌الاسلام اسدی تأکید کرد: تقویت فعالیت های قرآنی در خانه های قرآن در راستای برنامه های دارالقرآن الکریم یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان در بخش مرکزی قم
مراسم احیا شب نوزدهم ماه رمضان با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی قنوات و حضور باشکوه قشرهای مختلف مردم در بخش مرکزی قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: این مراسم با حضور مسؤولان، اقشار مختلف مردم، به ویژه جوانان در مساجد و تکایا از سوی ائمه جماعات مساجد و همچنین روحانیان مستقر در روستاهای تابعه برگزار شد.
وی گفت: در این مراشم ضمن اجرای برنامه های متنوع همچون قرائت دعای جوشن کبیر، زیارت عاشورا مراسم احیاء و قرآن به سر گرفتن نیز برگزار شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات افزود: در این مراسم پر فیض و معنوی روحانیان ضمن بیان فضایل این شب بزرگ درباره احیا و قدر و منزلت این شب‌ها و قضا و قدر و امضا مقدرات در این شب مطالبی را بیان و مداحان نیز به ذکر مصیبت پرداختند.
تأسیس 5 خانه قرآن روستایی در بخش جعفرآباد قم
کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه گفت: تاکنون 5 خانه قرآن روستایی در بخش جعفرآباد قم به ثبت رسیده است.
وحید اکبری، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه با اعلام این خبر گفت: اهالی روستا از گذشته با فعالیت‌های دینی، به فراگیری امور دینی، قرآنی و احکام به صورت سنتی می‌پرداختند و با توجه به تأسیس خانه های قرآن استقبال پرشوری از مردم این روستاها در برگزاری کلاس‌های قرآنی شده است.
وی افزود: خانه‌های قرآن روستایی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی فعالیت‌های دیگری نظیر برگزاری مراسم مختلف دینی از قبیل برگزاری مراسم اعیاد، میلاد و شهادت‌های ائمه اطهار را در دستور کار دارند.
به گفته کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جعفریه، در بخش جعفرآباد تاکنون 5 خانه قرآن روستایی تأسیس شده است.
بازدید رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از مساجد جنت‌آباد و مبارک‌آباد
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به منظور نظارت بر برنامه‌های مساجد، از روستاهای جنت آباد و مبارک آبان و مسجد امام حسین(ع) قنوات بازدید کرد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مساجد روستاهای جنت آباد، مبارک آباد و مسجد امام حسین(ع) قنوات بازدید کرد.
وی در این بازدید ضمن صحبت با حجج اسلام رضویان، علیزاده و بابایی پور، ائمه جماعات این مساجد در جریان فعالیت‌های آنان قرار گرفت.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار در این دیدار بر لزوم استفاده هر چه بهتر از فرصت شب‌های قدر و معنویت این شب‌های پربرکت مردم را با سیره و روش امام امیرمؤمنان(ع) و نقش عبادت در زندگی بشر و عبادات آن حضرت آشنا کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات همچنین از ائمه جماعات این مساجد خواست مردم را نسبت به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس تشویق کرده و اهمیت این روز و نقش امام امت(ره) و هدفشان از علام این روز را برای مردم بیان کنند.
دیدار دوره‌ای مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با روحانیان مستقر
به مناسبت فرا رسیدن رمضان و بررسی وضعیت تبلیغی مناطق تحت پوشش روحانیان مستقر، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قم از این مناطق بازدید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری با سفر به مناطق روستایی استان، وضعیت فرهنگی تبلیغی منطقه را در دیدار با روحانیان مستقر تحت پوشش این اداره کل مورد بحث و بررسی قرار داد.
وی روحانیان مستقر را به استفاده بهینه از ظرفیت‌های بالای شوراها و نهادهای روستایی در راستای تقویت فعالیت‌های فرهنگی توصیه کرده و از مبلغان خواست که نسبت به تبلیغات چهره به چهره توجه جدی داشته باشند.
حجت‌الاسلام اسکندری با توجه به برخی دودستگی‌ها و اختلافات در بین مردم روستاها گفت: تعصبات قومی و قبیله‌ای همیشه اختلاف‌زا بوده است از این رو روحانیان و مبلغان دینی سعی کنند به گونه‌ای فرهنگ سازی شود تا مردم بر اساس اعتقادات دینی و اسلامی به وحدت و برادری برسند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم علاوه بر شنیدن نظرات و صحبت‌های مبلغان دینی، به منظور رفع موانع و مشکلات و برای بهبود وضعیت فرهنگی تبلیغی روحانیان مستقر توصیه‌های لازم را ارائه کرد.
بازدید از کتابخانه‌ها و کانون‌های فرهنگی، سر و سامان دادن به وضعیت خانه‌های عالم، رسیدگی به مشکلات خانواده و فرزندان روحانیان مستقر از جمله برنامه‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این بازدیدها بود.
شب قدر فرصتی برای تحکیم رابطه مؤمنان با خدا و قرآن است
کارشناس دارالقرآن الکریم قم گفت: شب قدر شبی بزرگ است که مؤمنان در این فرصت معنوی و ویژه باید رابطه خود را با خدا و قرآن تحکیم ببخشند.
حجت‌الاسلام سیدجواد عظیمی اظهار کرد: عبادت در شب قدر همچون عبادت در هزار ماه است و مؤمنان در این شب‌ها باید در اعمال خود توجه قلبی و خلوص نیت داشته باشند.
وی با اشاره به اهمیت استغفار طلبیدن مؤمنان در شب‌های قدر بیان کرد: در دعای پر شور جوشن کبیر که در تمامی مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و اماکن مذهبی در شب قدر خوانده می‌شود ما نزدیک به 100 بار از خداوند طلب آمرزش می‌کنیم.
کارشناس دارالقرآن الکریم قم ادامه داد: شرکت در مراسم شب‌های قدر توفیقی برای انسان بر شمرده می‌شود و کسب فیض عبادت در این شب عزیز نعمتی است که در همان شب باید از پروردگار بخواهیم تا آن را در سال‌های آینده نیز نصیب ما بکند.
حجت‌الاسلام عظیمی ابراز کرد: در یکی از سه شب قدر کتاب آسمانی ما مسلمانان بر پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند فرو فرستاده شده است و هر انسانی که از مزایای معنوی این شب استفاده نکند قطعا ضرر بزرگی خواهد کرد.
وی بیان کرد: توبه یکی از وسائل مهم یک مسلمان در شب قدر برای پاکی گناهان است و توصیه داریم به همه کسانی که به نوعی آلوده هوای نفس شده و مرتکب خلافی شده‌اند از فرصت گران‌بهای این شب برای توبه استفاده کنند.
کارشناس دارالقرآن الکریم قم گفت: قرائت مناجات سحر در سحرگاه شب قدر بسیار توصیه شده است و مردم باید شب زنده‌داری تا سحر را در این شب عزیز مورد عنایت خود قرار دهند تا از فیض اکمل ثواب مناجات با خدا در سحر شب قدر برخوردار شوند.
وی اظهار داشت: شب قدر شبی است که باید روح مردم به سمت ملکوت اعلی پرواز کند و در این چنین شبی باید رابطه معنوی خود را با خدا و کتاب آسمانی خود تحکیم دوباره بخشیم./907/پ202/ی
ارسال نظرات