۰۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۷۸۶۲۵
در اهواز؛

مرکز تخصصی تقسیر قرآن راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری گفت: مرکز تخصصی تقسیر قرآن و علوم قرآنی ویژه طلاب در اهواز راه اندازی می شود.
آيت الله حيدري

آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از راه اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن و علوم قرآنی در اهواز ویژه طلاب خبر داد.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مجوز راه اندازی مرکز تخصصی تفسیر قرآن از قم گرفته شده است، اظهار داشت: از ترم آینده از میان طلاب واجد شرایط جهت تحصیل در این مرکز تخصصی طلبه پذیرش می شود.

آیت الله حیدری با اشاره به اهداف راه اندازی این مرکز تخصصی خاطر نشان کرد: تربیت مفسر قرآنی و متخصصان در زمینه علوم قرآنی از اهداف راه اندازی این مرکز است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مدرک این مرکز، سطح سه حوزه علمیه معادل فوق لیسانس است، اظهار داشت: معانی و تفسیر قرآن به عنوان کتاب راهنمای زندگی انسان باید برای مردم بازگو شود و این مهم نیازمند تربیت متخصصان در این زمینه است.

مدیر مرکز تخصصی تقسیر قرآن و علوم قرآنی اهواز به روند ورود دانش پژوهان به این مرکز اشاره کرد و ابراز داشت: علاقه مندان و واجدان شرایط پس از شرکت در آزمون سراسری مراکز تخصصی که از سوی حوزه علمیه قم برگزار می شود و قبولی در این آزمون، می توانند وارد این مرکز شوند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که مرکز تخصصی تفسیر قرآن به صورت ویژه به تربیت مربیان قرآن می پردازد، خاطر نشان کرد: مراکز تخصصی دیگری از جمله مرکز تخصصی شیعه شناسی و حکمت و فلسفه اسلامی در کشور نیز وجود دارند که به صورت تخصصی به تربیت مبلغ می پردازند./9464/ت302/غ

ارسال نظرات