۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۹۳۲۷

سال تحصیلی حوزه علمیه رضویه خرم آباد آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ سال تحصیلی 93-92 حوزه علمیه رضویه خرم آباد صبح امروز آغاز شد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه استان لرستان، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رضویه اظهار داشت: سال تحصیلی 93-92 طلاب با محوریت تهذیب و آموزش از امروز آغاز می شوند.

وی با بیان این که دوره تهذیب به مدت 10 روز است، ابراز داشت: این دوره پیرامون آشنایی به نظام حوزه و آداب طلاب  در 30 جلسه برگزار می شود و دوره آموزش نیز در 60 جلسه با محوریت احکام، قرآن، صرف و اعقاید برگزار می شود.

این مقام مسؤول اظهار داشت: این دوره ها به منظور احراز صلاحیت داوطلبان ورود به حوزه علمیه در ابعاد استعداد سنجی، تربیتی، رفتاری و خانوادگی و نیز آشنایی با نظام حوزه انجام می شود.

حجت الاسلام مبلغی افزود: وضعیت طلاب تا پایان 20 شهریور مشخص و از نظر تهذیب سنجیده می شوند و در صورتی که امتیاز لازم را در این خصوص کسب کنند، به مرحله آموزش راه پیدا می کنند.

وی بیان داشت: پس از گذراندن دوره آموزش و کسب نمره قبولی، کد تحصیلی به طلاب اختصاص داده می شود و در ابتدای سال تحصیلی به عنوان طلبه رسمی مشغول به تحصیل می شوند.

گفتنی است، سال تحصیلی جدید طلاب با نظارت معاون تهذیب و آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان آغاز می شود./9451/پ203/غ

ارسال نظرات