۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۷۹۴۴۱
مدیر حوزه علمیه مازندران با برداشت از خطبه امیرمؤمنان:

طلبه باید جمجمه خود را به خدا عاریه دهد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 11 نهج البلاغه خطاب به پسرش محمد حنیفه فرمود پاهای خود را همچون میخ به زمین بکوب یعنی عقب نشینی نکن، جمجمه خود را به خدا عاریه بده. که رسالت سرباز واقعی امام زمان(عج) همین است.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر استانی حوزه علمیه مازندران ظهر امروز در بازدید از مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) فریمک نکا در جمع طلاب و استادان این مدرسه علمیه با گرامی داشت یاد و خاطره حجت الاسلام ادبی(ره)، مؤسس این حوزه، گفت: خاطرات علما و فقهای دینی همواره در اذهان مردم باقی می ماند.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران، شاگردی مکتب امام صادق(ع) و سربازی امام زمان(عج) دو رسالت مهم روحانیت دانست، گفت: باید در این مسیر به گونه‌ای حرکت کنیم که آن حضرت از ما راضی و خشنود باشد.

 

وی با تأکید براین که طلاب حوزه باید تلاش کنند تا عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) را به خوبی به جا بیاورند، خاطرنشان کرد: یک شاگرد خوب باید از فرصت‌هایی که در اختیار او قرار دادند در جهت علم آموزی و شاگردی مکتب آن حضرت به خوبی بهره گیرد.

 

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با بیان این که لباس روحانیت از شأن و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، تصریح کرد: مردم این لباس را نشانه دین و روحانیت را سرباز حضرت ولی‌عصر(عج) می دانند و باید در حفظ این جایگاه تلاش کنیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که سربازی حضرت ولی‌عصر(ع) آداب، حدود و شرایط دارد که باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: باید به شیوه ای سربازی کنیم که مورد رضایت واقع شود.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز طلاب در مسیر صنفی قدم گذاشته‌اند که ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: طلاب باید در این مسیر قدم گذاشته، مصمم باشند و اگر ذره ای سست باشند به یقین نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید توجه داشته باشند اسم آنها در شناسنامه طلبگی‌شان سرباز امام زمان(عج) است، تصریح کرد: شاگرد امام صادق(ع) بودن نیز فامیلی طلاب است که باید بدان توجه ویژه شود.

 

حجت الاسلام طاهری با تعریفی از سرباز در عرف جامعه، گفت: سرباز به کسی می گویند که در نیروهای مسلح وظیفه خدمت می کند و چون آماده هستند حتی جان خود را در راه عزت و سربلندی وطن دهند سرباز می گویند.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: امیرمؤمنان(ع) در خطبه 11 نهج البلاغه خطاب به پسرش محمد حنیفه فرمود: پاهای خود را همچون میخ به زمین بکوب یعنی عقب نشینی نکن، جمجمه خود را به خدا عاریه بده و سرباز ترجمه همین خطبه حضرت علی(ع) است.

 

وی  با اشاره به این که  طلاب نیز همانند سربازان واقعی از پایه 5 و6 لباس فرم می پوشند، خاطرنشان کرد: طلاب زمانی که این لباس مقدس را بر تن می کنند رسالت سنگینی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که سربازخانه طلاب حوزه های علمیه هستند که باید در آنجا به آموزش و تعلیم مشغول شوند، تصریح کرد: در این مراکز مقدس نحوه باز و بسته کردن قفل های آیات و روایات را می آموزند./950/پ202/س

ارسال نظرات