۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۷۹۹۲۴

کمیته امداد آماده دریافت فطریه مردم است

خبرگزاری رسا ـ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم آمادگی خود را جهت دریافت زکات فطره مردم مؤمن و شریف استان قم اعلام کرد.
عبدالله جلالي، مدير کل کميته امداد امام خميني(ره) استان قم
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به حماسه یتیم‌نوازی مردم شریف استان در بیست و یکم ماه مبارک رمضان گفت: من و همکارانم در کمیته امداد استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم عزیز قم ، پیشگام بودن آنها در تمامی عرصه‌های اجتماعی و معنوی را تبریک گفته و از این‌که همانند گذشته بلکه بیش از گذشته اعتماد خود را به کمیته امداد نشان دادند تشکر می‌کنیم و به اطلاع مردم عزیز می‌رسانم کمیته امداد قم همچون سال‌های گذشته آماده دریافت فطریه مردم مؤمن استان است.
وی ادامه داد: امسال علاوه بر پایگاه‌های اصلی حرم مطهر، جمکران و مساجد بزرگ امام حسن(ع) و جامع پردیسان، در کلیه مساجد استان نیز وجوه زکات فطره روزه‌داران گرامی جمع‌آوری می‌شود.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم افزود: این پایگاه‌ها از نخستین ساعات روز عید فطر آماده دریافت فطریه شهروندان هستند و زکات فطره جمع‌آوری شده صرف ایتام و نیازمندان واقعی کرده و در امور اساسی محرومین صرف می‌کند.
جلالی همچنین اعلام کرد: مناطق هشت‌گانه کمیته امداد استان نیز زکات فطره، کفارات و اعانات مردم شریف استان را حتی بعد از عید سعید فطر جمع آوری خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: این نهاد طبق سنوات گذشته و با اخذ فتاوای مراجع عظام تقلید، به منظور دریافت فطریه و کفارات روز‌ه‌داران گرامی پاکت‌های ویژه‌ای قبل از عید سعیدفطر از سوی همکاران این نهاد در کلیه منازل توزیع شده که امیدواریم مردم شریف استان، زکات فطره خود را در داخل این پاکت‌ها قرار داده و با قید رقم و نوع وجوه به پایگاه‌های این نهاد تحویل تا در اولین فرصت به دست محرومین و نیازمندان واقعی برسد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم یادآور شد:‌ با توجه به این‌که وجوه زکات فطره دارای شرایط و ضوابط شرعی خاصی است، از این رو وجوه فطریه صرفا به صورت مستقیم جمع‌آوری شده و پس از دریافت با توجه به امکانات موجود در اسرع وقت در اختیار خانواده‌های نیازمند و محروم تحت پوشش قرار خواهد گرفت./907/د102/ن
ارسال نظرات