۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۸۰۲۸۸
آزادی اسرای فلسطینی؛

آزادی زندانیان سرپوشی بر شهرک سازی صهیونیست ها

خبرگزاری رساـ رهبران فلسطین و اسرائیل بر سر آزادی ۱۰۴ زندانی فلسطینی توافق کرده اند.
شهرک سازي در اراضي اشغالي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی فهرست 26 تن از اسرای فلسطینی را منتشر کرد که قرار است در روزهای آینده آزاد شوند. برخی از این افراد نزدیک به دو دهه در زندان بوده اند.

 این تصمیم شب گذشته در یک کمیسیون گرفته شد. اعضای این کمیسیون سه تن از وزرا به ریاست موشه یالون، وزیر دفاع، و برخی کارشناسان امنیتی و امور حقوقی این رژیم بوده اند.


قابل ذکر است آزادی گروهی از زندانیان فلسطینی از شروط محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگران فلسطین، برای از سرگیری گفتگوها بوده است اما شهرک‌ سازی در مناطق اشغالی از موانع اصلی صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی به حساب می آید. قرار است روز چهارشنبه این هفته (14 اوت) مذاکراتی که در ماه ژوئیه آغاز شده بود، ادامه پیدا کند.


دولت نتانیاهو روز گذشته (یکشنبه) خبر از ساخت 1200 واحد مسکونی جدید و هفته گذشته (پنج‌شنبه، 8 اوت) نیز خبر از بنای 800 خانه دیگر در مناطق اشغالی، از جمله در کرانه غربی رود اردن و شرق اورشلیم (بیت المقدس) را داده بود.


در همین حال صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها، به رویت
رز گفته است که طرح های جدید شهرک سازی رژیم صهیونیستی، بار دیگر گفتگوهای صلح را با شکست روبرو خواهد کرد. او خواستار توقف کامل خانه سازی در مناطق فلسطینی شده است.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات