۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۰۶۹۶
امام جمعه کاشان:

وزیران انتخاب‌شده استکبارستیز و خدمت‌گزار مردم باشند

خبرگزاری رسا‌ ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به این‌که وزیران در نظام اسلامی باید روحیه سازش ناپذیری و استکبارستیزی داشته باشند، گفت: وزیران ضمن مردم‌سالاری، با مردم در تعامل و روحیه خدمت‌گزاری به مردم را داشته باشند.
آيت الله نمازي امام جمعه کاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی‌نمازی، امام جمعه کاشان امروز درخطبه های این هفته نمازجمعه کاشان در مسجد حبیب ابن موسی (ع) این شهرستان با تجلیل از فعالیت چهار روزه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور منتخب از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از چهار روز مذاکرات نفس گیری که صبح و عصر برگزارشد در نهایت 15 نفر از 18 نفر وزیر پیشنهادی موفق به دریافت رأی اعتماد نمایندگان مردم شدند .

وی بررسی ‌صلاحیت وزرای پیشنهادی رییس جمهور را از وظایف ذاتی و قانونی‌نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: وزیران در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر روحیه سازش ناپذیری و استکبار ستیزی باید دارای، دانش، تخصص و تعهد، پرهیزکار و ولایت مدار باشند و بر محور ولایت حرکت کنند .

امام جمعه کاشان روحیه مردم گرایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم و جامعه را یکی دیگر از وظایف وزیران در نظام اسلامی اعلام کرد و گفت: وزیرانی که موفق به گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ‌شدند باید از مدیران زیرمجموعه و  لایه های مختلف مدیریتی تحت پوشش خود بخواهند، ضمن مردم‌سالاری، با مردم در تعامل و روحیه خدمت‌گزاری به مردم داشته باشند.

خطیب جمعه کاشان در ادامه با اشاره به این که برخی افراد نغمه مذاکره با آمریکا را زمزمه می‌کنند، گفت: نمایندگان مجلس در ارزیابی صلاحیت وزیران پیشنهادی رییس جمهور که برای اولین بار به صورت زنده از رسانه ملی پخش شد نباید با تهمت های ناروا و مخدوش کردن افراد مرتکب گناه و معصیت شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همچنین از فقهای شورای نگهبان خواست موارد مجاز و غیرمجاز در تعیین صلاحیت ها را برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشخص کنند .

موفقیت‌های مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت

امام جمعه کاشان در ادامه موفقیت های غرورآفرین مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان و کسب رتبه برتر این مؤسسه از بین 2 هزار مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در سطح کشور و تربیت حافظان قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را تبریک گفت.

وی بیان کرد: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان پس از سال ها تلاش مدیریت این موسسه حجت السلام مجتبی حسن زاده  و احراز رتبه های برترحفظ قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، امروز شهرستان کاشان به عنوان شهر نهج البلاغه کشور معرفی شده است.

امام جمعه کاشان در ادامه با اشاره به شهادت بسیجی 18 ساله شیرازی هنگام انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از سوی تعدادی اراذل و اوباش در یکی از بوستانهای شیراز خواست تا پرونده این جنایت را با قدرت رسیدگی و عناصر نامطلوب را سرکوب و اجازه ندهند در جامعه توحیدی چنین عناصر نامطلوبی عرض اندام کنند

کینه وهابیت علیه شیعه از 90 سال قبل آغاز شده است

آیت الله نمازی همچنین  سالروز تخریب بارگاه مقدس ائمه بقیع در مدینه از سوی وهابیان را روز عزای شیعیان جهان اعلام کرد و گفت: کینه وهابیت از 90 سال قبل که ائمه را هدف قرارداد تا به امروز که در عراق، لبنان مصر و سوریه دست به جنایت علیه شیعه می زنند ادامه دارد .

وی افزود: دخالت و توطئه استکبار جهانی از سوی وهابیت برای ایجاد اختلاف و جنگ های داخلی برای مقابله با دولت های  شیعه در کشورهای مصر و عراق است و امروز ارتش مصر به جای هدف قراردادن اسرائیل، ملت مسلمان مصر را هدف قرارداده است.  

  وی همچنین با اشاره به حوادث تلخ روزهای اخیر در مصر و حمله ارتش به مسلمانان این کشور که باعث به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم مسلمان مصر شد، گفت: حمله ظالمانه ارتش مصر به مردم بی دفاع و مظلوم مصر را نه تنها مسلمانان جهان بلکه همه ملت های جهان آن را محکوم کردند .

آیت الله نمازی یاد آورشد: جنایات ارتش مصر به گونه ای است که مقامات غربی و اوباما رییس جمهور آمریکا، طراح اصلی سناریوی کودتا در مصر و حمله به مردم این کشور از ترس رسوایی بین المللی ناگزیر به محکوم نمودن جنایات ارتش مصر کرد.

امام جمعه کاشان گفت: آمریکا بعد از حرکت اسلامی و بیداری اسلامی درکشورهای عربی مصر، تونس، عربستان، بحرین متوجه ضعف خود در مقابله با بیداری اسلامی شد و برای مقابله با بیداری اسلامی با ایجاد اختلاف و درگیری بین مسلمانان از سوی وهابی ها، سلفی ها و تکفیری ها در این کشورها به دنیال رسیدن به اهداف خود است .

امام جمعه کاشان همچنین از 26 خردادماه سال 69 سالروز ورود آزادگان سرافراز 8 سال دفاع مقدس به آغوش ملت و میهن اسلامی بعنوان یک خاطره بزرگ تاریخی نام برد و در بیان خاطرات یکی از اسرای ایران در عراق گفت: سربازان عراقی معتقد بودند به جای اینکه سربازان ایرانی در عراق اسیر عراقی ها باشند، این عراقی ها بودند که در بند اسارات ایرانی بودند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز آتش زدن مسجد القصی از سوی صهیونیست‌ها گفت: به آتش کشیدن مسجد القصی از سوی صهیونیست‌ها، خشم مسلمانان جهان را بر علیه رژیم غاصب صهیونیستی برانگیخت./939/پ203/ب

ارسال نظرات