۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۸۱۲۸۸
آیت الله طبرسی:

مدیریت سواحل شمال کشور نیازمند تدبیر ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه هجمه های فساد در سواحل دریا بسیار زیاد است، تصریح کرد: باید برای مدیریت سواحل دریا فکری اساسی شود تا دیگر شاهد گسترش بی بندوباری و فساد در سواحل نباشیم.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در ساری بر ضرورت اصلاح سبک زندگی در خانواده های ایرانی تأکید کرد و گفت: شاخص های سبک زندگی اسلامی باید از سوی نهادهای فرهنگی و دینی در جامعه تبیین شود.

 

وی با بیان این که سبک زندگی در جامعه ما باید منطبق معیارهای اسلامی و قرآنی باشد، افزود: دستگاه های متولی این امر باید شاخص های مهم و عملیاتی سبک زندگی اسلامی را به صورت یک منشوری برای بهره برداری جامعه تدوین و ارائه کنند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه امروز شاهد گسترش سبک زندگی غربی در جامعه ایرانی هستیم، تصریح کرد: شیوه زندگی غربی برای بنیان خانواده در جامعه دینی مضر و خطرناک است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که سبک زندگی قرآنی بنیان خانواده را پایدار خواهد کرد، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا با ترویج سبک زندگی غربی پایه های خانواده را سست کنند.

 

ماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود تأکید کرد: شیوه زندگی اسلامی باید از قرآن، نهج البلاغه و روایات ائمه معصومین(ع) استخراج و مجلس شورای اسلامی نیز با تصویب، آن را به قانون تبدیل کند.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دریا اشاره کرد و با بیان این که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون دغدغه اصلی و مهم ما بوده است، گفت: متأسفانه مدیریت واحدی برای دریا تعیین نشده و همین طور به حال خود رها شده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه هجمه های فساد در سواحل دریا بسیار زیاد است، تصریح کرد: باید برای مدیریت سواحل دریا فکری اساسی شود تا دیگر شاهد گسترش بی بندوباری و فساد در سواحل نباشیم.

 

آیت الله طبرسی با تأکید براین که اداره دریا باید به صورت ملی صورت گیرد و برای اداره آن نیز اعتبار ملی مصوب شود، گفت: تنها استان مازندران توانایی اداره سواحل دریا را ندارد.

 

امام جمعه ساری ادامه داد: البته کارهایی از سوی مسؤولان استانی در این خصوص صورت گرفته، اما چاره کار ملی کردن و تعیین متولی برای دریا است.

 

وی با اشاره به این مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن سالانه میزان میلیون ها مسافر با فرهنگ های مختلف است، تأکید کرد: متأسفانه در برخی مکان شاهد عدم رعایت حجاب اسلامی هستیم که این مسأله با شئونات دینی ما در تضاد است و باید با آن برخورد قانون شود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به موضوع فرهنگ زبان اشاره کرد و با بیان این که برخی ها به دنبال تغییر خط و زبان ما بودند، گفت: خط ما باید همچنان فارسی بوده و باقی بماند.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: اگر زبان، لباس و فرهنگ بومی را از دست بدهیم هویت ما هم از دست خواهد رفت.

 برگزاری کنگره ابن شهر آشوب ساروی

آیت الله طبرسی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره ابن شهر آشوب ساروی اشاره کرد و گفت: ما درباره این شخصیت جهانی جلسات طولانی داشتیم که نتیجه آن برگزار کنگره ای در خور این شخصیت عظیم الشأن جهان اسلام در شهرستان ساری مرکز استان است.

 

وی با اشاره به این که مسأله مهم در این خصوص حراست از هویت شیعه است، افزود: همه باید تلاش کنند جایگاه شیعه و علمای شیعی هر روز در جهان تقویت شود./950/پ202/س

ارسال نظرات