۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۸۱۴۲۱
مدیر حوزه علمیه لرستان:

تحقق اعتدال در گرو حرکت در مسیر رهنمودهای رهبری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این‎که اعتدال به معنای تند روی نیست، بیان داشت: در حوزه فرهنگ و ارشاداسلامی باید در مسیر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گام برداشت.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اعتدال به معنای عدم جناحی عمل کردن وزارت ارشاد است؛ چراکه این وزارتخانه جزیی از این دولت است و این دولت به ملت و گروه ها تعلق دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی اسلامی و ملی یکی از وظایف بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز داشت: در این خصوص وزارت ارشاد باید سیاست گذاری دقیق داشته باشد و عوامل و مجریان آن نیز بر اساس این سیاست ها توجیه شوند.

مدیرحوزه های علمیه لرستان با اشاره به اینکه فرهنگ سازی در جامعه وظیفه عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد است، گفت: وزارت ارشاد باید در جهت صحیح فرهنگ و تقویت درست آن در جامعه تلاش کند.

وی در خصوص وظایفی که به آنها سپرده شده است، ابراز داشت: در مورد هنرهای گوناگون، مطبوعات، مجوز کتاب ها، کتابخانه ها و موارد دیگری از وظایف ارجاعی، ارشاد باید نقش خود را دقیق و پررنگ با جهت اسلامی و ملی ایفا کند.

حجت الاسلام مبلغی در ادامه با انتقاد از سینما خاطرنشان کرد: پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سینمای ما نتوانسته انتظارات جامعه اسلامی و انقلابی را برآورده کند.

سینمای ما تنها برای قشر مرفه جامعه تعریف شده است

مدیر حوزه علمیه لرستان با بیان اینکه سینمای ما تنها برای قشر مرفه جامعه تعریف شده است، تصریح کرد: هر چند که در رابطه با جبهه، جنگ و دفاع مقدس تلاش هایی صورت گرفته، اما باید در این رابطه جهت دهی دقیق و بهتری انجام شود و سینمای ما وارد متن زندگی مردم و گوناگون جامعه قرار گیرد.

این استاد حوزه علمیه لرستان ابراز داشت: با کیفیت و نظارت بر اجرای دقیق سیاست ها، انگیزه دهی و  جهت دهی به هنرمندان اهمیت دارد که هنر در جهت فرهنگ ملت به نمایش گذاشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه وزیر ارشاد با نظارت و جهت دهی صحیح بر مجموعه می تواند موفق باشد، بیان داشت: از آقای جنتی انتظار می رود که در راستای تحقق شعار اعتدال دولت حرکت کند و جهت گیری درستی به مجموعه خود در این راستا بدهد.

حجت الاسلام مبلغی با تأکیدبر اهمیت کیفیت نسبت به کمیت بیان داشت: باید دقت شود که نمایشنامه هایی که در جامعه به نمایش گذاشته می شود با فرهنگ، دین و آیین مردم بیگانه نباشد./9451/ت302/غ

ارسال نظرات