۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۴۵۸

آغاز به کار مدارس امین در سه شهر آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی از آغاز به کار مدارس امین در سه شهر آذربایجان غربی همزمان با سال تحصیلی جدید خبر داد.
حجت الاسلام ارشاد، معاون تهذيب حوزه علميه آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید ارشاد، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی صبح امروز در حاشیه جلسه هماهنگی راه انداری مدارس امین در شهرستان خوی گفت: این مدارس به صورت آزمایشی برای نخستین بار در سه شهرستان ارومیه، میاندواب و خوی در مقاطع ابتدایی و راهنمایی از مهرماه سال جاری آغاز به کار می کند.


وی افزود: امسال شش مدرسه در شهرهای ارومیه، خوی و میاندوآب برای تربیت دانش آموزان افتتاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام ارشاد اظهار کرد: در این مدارس همه امورات و آموزش های مربوط به مسائل مذهبی، قرآنی، اخلاقی و مسائل تقویت فکری و معنوی دانش آموزان زیر نظر طلاب و مبلغان برگزیده و دانش آموخته حوزه علمیه صورت می گیرد.
 

به گفته این مسؤول، دانش آموزانی در این مدارس پذیرش شده اند که هم به لحاظ علمی از پایه قوی برخوردار بوده و هم از خانواده های مومن و متدین باشند.

 

حجت الاسلام ارشاد گفت: این مدارس با همکاری حوزه های علمیه، آموزش و پرورش، اولیا، خیران و نیکوکاران و با مدیریت ائمه جمعه هر شهرستان و به صورت هئیت امنایی اداره خواهد شد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه علمیه آذربایجان غربی، توجه به بحث های اخلاقی و تربیت دینی  را از مهم ترین اهداف راه اندازی مدارس امین اعلام و خاطرنشان کرد: در این راستا حوزه علمیه استان سعی می کند با به کار گیری روحانیان و مدرسان به نام و متعهد استان برنامه های ویژه ای را در کنار دروس درسی بگنجاند.

 

وی حضور مستمر روحانیت در مدارس را از امتیازهای ویژه مدارس امین برشمرد و گفت: برنامه های قرآنی، دروس اخلاق، آشنایی با ادبیات عرب و تجوید قرآن، بازدید از حوزه های علمیه، اجرای برنامه های فرهنگی مذهبی، آموزش احکام و شرکت در نماز جمعه از برنامه های اولویت دار مدارس امین است./936/ت302/ب

ارسال نظرات