۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۲۲۴۵
اختلاف نظر در پارلمان انگلیس؛

غیر از نخست وزیر الباقی مخالف جنگ با سوریه

خبرگزاری رسا ـ اد ساموئل میلیبند: انگلیس نباید فورا راجع به حمله تصمیم بگیرد. ما به طرح فعلی دولت برای مداخله نظامی رای نمی دهیم.
پارلمان انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی در خبری گفت: امروز پارلمان انگلیس نشستی را با حضور نخست وزیر این کشور برگزار کرده است که بحث های داغ آن حاکی از کار دشوار دیوید کامرون برای اقناع وکلای ملت دارد.
به گزارش بی بی سی؛ مخالفت ها با هر نوع اقدام نظامی علیه سوریه در پارلمان انگلیس، چه از درون حزب محافظه کار، حزب نخست وزیر و چه از حزب کارگر حزب رقیب دولت، زیاد است. برنامه دولت کامرون به هم ریخته است زیرا مخالفان و حزب کارگر شب گذشته به نخست وزیر اطلاع دادند که دیگر از چنین اقدام نظامی ای حمایت نخواهند کرد.
به گفته این شبکه؛ حزب کارگر گفته است تنها در شرایطی از اقدام نظامی حمایت می کند که بازرسان سازمان ملل تایید کنند که دولت سوریه مسئول استفاده از سلاح شیمیایی بوده است. رهبر حزب کارگر، اد ساموئل میلیبند گفت: انگلیس نباید فورا راجع به حمله تصمیم بگیرد. ما به طرح فعلی دولت برای مداخله نظامی رای نمی دهیم.
قابل ذکر است البته اد میلیبند در ابتدای هفته گفته بود که با اکراه از حمله نظامی حمایت می کند. تا صبح چهارشنبه نیز به گفته بی بی سی، قرار بر این بود انگلیس منتظر گزارش بازرسان سازمان ملل نماند و بدون تصمیم گیری این سازمان و یا عدم همراهی آمریکا، یکشنبه 2 سپتامبر حمله نظامی خود را آغاز کند.
در همین راستا ویلیام هیگ 4 بعدازظهر چهارشنبه از تصمیم گیری قطعی انگلیس برای حمله به سوریه خبر داد. در حالی که یک ساعت بعد، اد میلیبند در گفتگوی تلفنی با دیوید کامرون، حمایت خود را از گزینه جنگ علیه سوریه منتفی دانست.
این اختلاف نظر باعث شد تعطیلات تابستانی وکلای مجلس لغو شده و کابینه شورای امنیت ملی انگلیس اضطراراً تشکیل جلسه دهد. بنابراین جلسه امروز وکلای ملت به گفته بی بی سی فارسی، این نیست که تاییدیه ای برای ورود به جنگ گرفته شود بلکه برای این است که همه نمایندگان قانع شوند که در شرایط فعلی حمله نظامی می تواند قانونی جلوه دهد./1421/1409/ ح

ارسال نظرات