۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۸۲۵۴۲

فنداسیون فقه شیعه از سوی امام صادق طراحی شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: فنداسیون فقه شیعی و جعفری از سوی امام صادق(ع) طراحی شد و شکل گرفت به همین علت فقه شیعی مشهور به فقه جعفری است.
حجت الاسلام مقدم، معاون حوزه علميه آذربايجان غربي

حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امسال با توجه به تقارن شهادت امام صادق(ع) با فاجعه خونین مدرسه فیضیه قم مراسم سوگواری و عزاداری باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مقدم با اشاره به دوران امامت امام صادق(ع) به عنوان مؤسس حوزه های علمیه و مذهب تشیع گفت: این امام همام در فاصله زمانی دو حکومت بنی امیه و بنی عباس که کمتر از سوی دشمنان مورد توجه بود، از فرصت استفاده کرد و حوزه‌های فقهی را تشکیل داد و بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کرد.

 

وی با بیان این که امام صادق(ع) با استفاده از فرصت دوران حکومتی و سیاسی با تربیت شاگردان بسیاری مبانی اعتقادی شیعه را پی ریزی کردند، گفت: فنداسیون فقه شیعی و جعفری از سوی امام صادق(ع) طراحی شد و شکل گرفت به همین علت فقه شیعی مشهور به فقه جعفری است.

 

حجت الاسلام مقدم تصریح کرد: بزرگان هر چهار مذهب اهل سنت یا مستقیم و یا با واسطه شاگرد امام صادق(ع) بودند که این امر نشان دهنده پویایی و عظمت مکتب امام صادق(ع) است.

 

وی با تاکید بر این که هرچه داریم از ائمه معصومین(ع) به ویژه امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) است، اظهار کرد: بیشتر کتب روایی شیعه از این دو امام بزرگوار است که توانسته فقه شیعه را تا این حد بسط و گسترش دهد.

 

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، حوزه های علمیه را استمرار دهنده فقه شیعه خواند و گفت: امروزه حوزه های علمیه وظیفه خطیری در برابر اشاعه فرهنگ شیعه و تربیت طلاب متعهد و متدین و عالم دارند.

 

حجت الاسلام مقدم تاکید کرد: تمام شیعیان باید نسبت به بزرگداشت امام ششم اهتمام ورزند و با حضور در مراسم های سوگواری جلوه باشکوهی از عشق و ارادت خود را به این امام برای جهانیان به نمایش بگذارند./936/ت302/ی

ارسال نظرات