۱۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۸۲۶۸۱
حجت الاسلام والمسلمین قربانی تبیین کرد؛

امام صادق؛ مؤسس کرسی‌های علمی توحید‌محور

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان، امام صادق(ع) را احیاگر اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: در پرتو تلاش های علمی آن حضرت امروز اسلام ناب شیعی در دنیا عزت و افتخار دارد.
حجت الاسلام والمسلمين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، ظهر امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) به نقش امام صادق(ع) در مبارزه با جریانات انحرافی و الحادی اشاره و اظهار داشت: امام صادق(ع) مکتب علمی ایجاد شده از سوی امام باقر(ع) را توسعه داد و از کرسی های علمی برای ترویج توحید بهره برداری کرد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهری با اشاره به نقش مناظرات علمی امام صادق(ع) در کاهش جریان‌های التقاطی در دوران بنی امیه و بنی عباس، اظهار کرد: در دوران امام صادق(ع) بنی امیه و بنی عباس در جنگ بودند و این موقعیت، فرصت مناسبی برای گسترش اسلام ناب بود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، مدت امامت حضرت باقر(ع) و حضرت صادق(ع) را درگیری دو گروه حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس عنوان کرد و یادآور شد: امام باقر(ع) با استفاده از ستیز دو گروه یادشده دانشگاه مدینه را تأسیس کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تربیت عالمان و دانشمندان دین را از دیگر دستاوردهای مکتب علمی امام صادق(ع) خواند و گفت: تاریخ نشان می دهد که در مکتب امام صادق(ع) فقط چهار هزار دانشمند پرورش یافتند و آمار شاگردان ایشان بیش از این مقدار است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به نشر شش هزار کتاب و رساله علمی از سوی دانشمندان تربیت شده در مکتب علمی امام صادق(ع)، اظهار کرد: جابربن حیان، از شاگردان امام صادق(ع)، به تنهایی سه هزار و 900 رساله علمی منتشر کرده و به خاطر تلاش های علمی وی، او را پدر علم شیمی نامیده اند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که روسای مذاهب چهار گانه اهل سنت به صورت مستقیم یا با واسطه شاگرد امام صادق(ع) بوده اند، اعلام کرد: ابوحنیفه، موسس فرقه حنفی به صراحت امام صادق(ع) را فقیه ترین فرد در دوران خود معرفی کرده است.

 

وی، امام صادق(ع) را احیاگر اسلام ناب محمدی دانست و خاطرنشان کرد: در پرتو تلاش های علمی آن حضرت امروز اسلام ناب شیعی در دنیا عزت و افتخار دارد.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی امروز اسلام ناب در دنیا جهانی شده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج اسلام ناب شیعی در دنیا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی به وضعیت کشور سوریه اشاره کرد و با بیان این که حمایت های قاطع ایران اسلامی از سوریه موجب عقب نشینی اوباما از حمله سوریه شد، تصریح کرد: به حتم حمله به سوریه عواقب جبران ناپذیری برای آمریکا و همپیماناش در منطقه خواهد داشت./950/پ201/س

ارسال نظرات