۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۸۳۱۵۱
خطیب جمعه مراغه:

ناکارآمدی اتحادیه عرب کاملا مشهود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی‌راد با بیان این‌که خوی جنگ‌افروزانه آمریکا تهدیدی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای است، گفت: رژیم صهیونیستی بزرگ ترین متضرر میدان جنگ خواهد بود.
اتحاديه عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، امام جمعه موقت مراغه، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه اظهار داشت: تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی، تضعیف مقاومت اسلامی و ضربه به نظام اسلامی ایران از مهم ترین اهداف پشت پرده این حمله احتمالی است.

 

وی با بیان این‌که مهم ترین هدف آمریکا پیش از حمله به سوریه آغاز جنگ مذهبی میان ممالک اسلامی و راه‌اندازی مسلمان‌کشی به دست خود مسلمانان بوده است، افزود: با شکست این توطئه غرب و در رأس آن آمریکا به فکر حمله نظامی علیه سوریه است.

 

حجت الاسلام محمدی‌راد با انتقاد از خیانت سران برخی از کشورهای عرب در همراهی آمریکا در حمله احتمالی به سوریه تصریح کرد: ناکارآمدی سازمان های بین‌المللی از جمله اتحادیه عرب در چنین وضعیتی کاملا واضح است، چنین سازمان‌هایی با سکوت معنادار خود در کنار متجاوزان قرار می گیرند.

 

امام جمعه موقت مراغه، با بیان این‌که خوی جنگ‌افروزانه آمریکا تهدیدی برای امنیت جهانی و منطقه‌ای است، تصریح کرد: بهانه های واهی از جمله استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیایی آمریکا را برای آغاز جنگی دیگر در منطقه آماده کرده است، در چنین شرایطی قطعا رژیم صهیونیستی بزرگترین متضرر میدان خواهد بود.

 

وی ادامه داد: شواهد و قرائن نشان می دهد که تروریست های مورد حمایت غرب در سوریه از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور استفاده کرده اند اما آن را به دولت سوریه نسبت می دهند تا از فرصت برای تحقق نقشه شوم خود استفاده کنند، قطعا این نقشه به ضرر آمریکا تمام خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی‌راد با اشاره به بخش هایی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رییس و اعضای مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همان گونه که معظم له فرمودند؛ انسانیت چیزی نیست که آمریکا بتواند دم از آن بزند، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند هوشیاری ملت های مسلمان در برابر توطئه های غرب هستیم.

 

امام جمعه موقت مراغه وحدت شیعه و سنی، دشمن‌شناسی، بصیرت نسبت به توطئه‌ها و فتنه‌های آمریکایی صهیونیستی را توصیه های مهم رهبری برشمرد و افزود: وحدت در سایه بصیرت حاصل خواهد شد، مهم ترین توطئه امروز دشمن عدم تحقق وحدت واقعی امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام محمدی‌راد در پایان با گرامیداشت فرا رسیدن 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله سیداسدالله مدنی، دومین شهید محراب انقلاب اسلامی اظهار داشت: آیت الله مدنی عالمی مجاهد، ولایت‌مدار و متواضع بود که منافقان تحمل چنین ضخیت وارسته‌ای را نداشتند و نقشه ترور وی را کشیده و عملی کردند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات