۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۸۳۷۱۷

2هزار و 800 زائر از آذربایجان شرقی مشرف به حج می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: امسال دو هزار و 800 نفر از مردم استان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به مکه و مدینه مشرف خواهند شد.
حجت الاسلام رسول مشهوري، مدير حج و زيارت استان آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام رسول مشهوری، مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی امروز در همایش حجاج بیت الله الحرام استان اظهار داشت: امسال دو هزار و 800 نفر از مردم استان برای انجام مناسک حج ابراهیمی به مکه و مدینه مشرف خواهند شد.


وی با بیان این‌که اعزام حجاج این استان در اوایل مهر ماه از فرودگاه شهید مدنی تبریز آغاز خواهد شد، گفت: حجاج استان زنجان نیز از فرودگاه تبریز عازم سرزمین وحی خواهند شد، اما آنچه که اهمیت ویژه دارد، آشنایی زائران با اعمال و مناسک حج قبل از اعزام است که هدف اصلی از برگزاری چنین همایش‌هایی نیز همین مسأله است.


مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با بیان این‌که پیش از این چند همایش با هدف آمادگی فکری، روحی و معنوی حجاج استان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این همایش در راستای معرفت‌افزایی و ارتقای اطلاعات مذهبی و آشنایی بیشتر زایران با سفر حج و همچنین فراهم شدن زمینه‌های بهره‌گیری مناسب از این سفر برگزار می شود.


حجت‌الاسلام مشهوری خواستار توجه ویژه حجاج به توصیه‌های امنیتی، پزشکی و عقیدتی عوامل کاروان های حج شد و افزود: در این همایش شرکت‌کنندگان با احکام و مناسک ویژه بانوان، اخلاق بانوان، اطلاع‌رسانی درباره حرمین و اماکن مقدسه مکه و مدینه، امنیت سفر، حجاب و پوشش، آداب معاشرت و همچنین بایدها و نبایدهای سفر آشنا شدند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که متقاضیان تشرف به عتبات عالیات برای اعزام می توانند با تکمیل فرم مربوطه برای خود و همراهانشان اقدام کنند، اظهار داشت: آخرین مهلت تکمیل فرم تا 29 شهریور است که پس از پایان مهلت نام نویسی نتایج قرعه کشی روز یکشنبه 31 شهریور ماه بر روی سایت
www.atabat.haj.ir قابل رویت خواهد بود.


مدیر دفتر حج و زیارت استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که متقاضیان می توانند به دو روش از یک تا هفت نفر یا به صورت گروهی 35 نفره برای اعزام نام نویسی کنند، گفت: هر نفر فقط یک بار و در یک گروه می تواند (به عنوان سرگروه یا همراه) نام نویسی کند که پس از پایان مهلت ثبت نام امکان تغییر نام و مشخصات افراد ثبت نام شده میسر نیست.


حجت الاسلام مشهوری با اشاره به اتخاذ تمهیدات ویژه امنیتی و رفاهی برای زائران عتبات عالیات عراق خاطرنشان کرد: داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل شش ماه از تاریخ اعزام ضروری است و برای فرزندان بالای 17سال نیاز به گذرنامه مستقل وجود دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات