۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۸۳۹۵۸
حجت الاسلام سرایی:

رسالت تبلیغی طلاب در مساجد خلاصه نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی با تأکید بر حضور طلاب در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: رسالت تبلیغی طلاب در مساجد خلاصه نمی‌شود.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام عبدالرحیم سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی امروز در جمع طلاب بسیجی پایگاه های مقاومت مدارس علمیه تبریز با تأکید بر این‌که رسالت تبلیغی روحانیت نسبت به گذشته حساس‌تر و گسترده‌تر شده است، گفت: باید از فرصت و فضایی برای ترویج مبانی ارزشی بهره برد.


وی با بیان این‌که روحانیان و طلاب حوزوی برای تقویت فرهنگ دینی باید در عرصه‌های نوین تبلیغی حاضر شوند، خاطرنشان کرد: باید با آگاهی به فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی به ویژه عرصه های مجازی و سایبری به مقابله به شبهه‌پراکنی رسانه های معاند اسلام و تشیع رفت.


حجت الاسلام سرایی با تأکید بر حضور طلاب در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: دشمنان اسلام با بهره مندی از ابزارهای نوین رسانه ای و تبلیغی برای ترویج افکار التقاطی و ضداسلامی خود بهره می جویند، چرا یک روحانی که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، نباید در بهره‌مندی از این ابزارهای تبلیغی پیش‌قدم شود؟.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که رسالت تبلیغی طلاب در مساجد خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: ائمه جماعات مساجد و مدارس نیز رسالت مهمی بر عهده دارند، ایشان عامل مهمی در گسترش معنویت و عمق بخشی به اعتقادات در جامعه هستند که باید نسبت به جایگاه خطیری که در آن حضور دارند، آگاه باشند.


وی ادامه داد: روحانیت باید با تشویق جوانان و ایجاد رابطه‌ای صمیمی و عاطفی از شور و شعور آنان در مساجد بهره مند شده و با حسن خلق زمینه‌های حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در فعالیت های مسجدی را فراهم کنند، در حقیقت حضور نخبگان در مساجد برای تقویت و ترویج فرهنگ دینی در سطوح مختلف اجتماعی بسیار موثر است.


حجت الاسلام سرایی با بیان این‌که رسانه های مختلف خارجی به ویژه شبکه های ماهواره و سایت های اینترنتی به دنبال بی‌هویتی جوانان مسلمان و استحاله فرهنگی جوامع اسلامی هستند، افزود: امروز نیازمند فعالیت مبلغانی دلسوز، مردمی، جوان‌گرا و آشنا به مباحث و علوم روز هستیم تا بتوانند با نسل جوان جامعه ارتباط دقیق داشته باشند.


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان شرقی در پایان وظیفه طلاب بسیجی نسبت به دیگر اقشار جامعه را بسیار بااهمیت ارزیابی کرد و افزود: سیره علمای سلف در برخورد با نسل جوان می تواند بهترین الگو برای جذب نخبگان فکری به محافل و مجالس دینی باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات