۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۸۴۲۳۲

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ کسب رتبه دوم ساماندهی امور جوانان در کشور از سوی دستگاه‌های فرهنگی قم،انتشار 2000 جلد بروشور «با فاطمه معصومه(س)» و برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه روستائیان قم برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: استان قم رتبه دوم در ساماندهی امور جوانان را در کشور کسب کرده است.
وی افزود: این رتبه مربوط به ساماندهی امور جوانان در سال 91 بوده که اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در زمره دستگاه‌های فعال در این عرصه محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: در این راستا معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و استاندار قم با ارسال لوح سپاس از تلاش‌های حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم قدردانی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به همراه برخی دستگاه‌های دیگر استان در حمایت از مسائل خانه و خانواده، ازدواج و مشاوره ازدواج و طرح اوقات فراغت مقام دوم کشوری را به دست آورده است.
برگزاری مسابقه حفظ زیارتنامه حضرت معصومه(س) در قنوات
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات از برگزاری مسابقه حفظ زیارتنامه حضرت معصومه(س) در محل این اداره خبر داد.
حجت‌الاسلام سید حسین سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک کرامت اداره تبلیغات اسلامی قنوات اقدام به برگزاری مسابقه حفظ زیارتنامه حضرت معصومه (س) ویژه خواهران در روز شنبه 23 شهریور در محل این اداره فرهنگی کرد.
وی افزود: این مسابقه فرهنگی با استقبال خوب خواهران همراه بود و 50 نفر از خواهران در این مسابقه شرکت داشتند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات در ادامه افزود: به برگزیدگان این مسابقه هدایایی از طرف اداره تبلیغات اسلامی قنوات اهدا خواهد شد.
حجت‌الاسلام سجادی‌تبار هدف از برگزاری این مسابقه را آشنایی بیشتر جوانان با مضامین زیارتنامه‌ها و توجه به مقام و منزلت ائمه بزرگوار و جایگاه آنان ذکر کرد
برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه روستائیان قم
به همت دارالقرآن الکریم و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم یک دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه روستائیان استان با مشارکت بیش از 170 نفر از سوی مؤسسه بوستان قرآن و اهل‌بیت(ع) برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی، مسؤول دارالقرآن الکریم استان قم اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه برنامه‌های قرآنی در روستاهای تابعه برای محرومیت‌زدایی فرهنگی، همچنین برای خودکفایی در زمینه تأمین کادر متخصص و مربی قرآن کریم دارالقرآن الکریم استان با مشارکت دفتر امور روستایی استانداری اقدام به برگزاری یک دوره تربیت مربی قرآن کریم کرد.
وی تصریح کرد: این دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه 170 نفر از خواهران منتخب از روستاهای استان قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام عظیمی ادامه داد: این دوره به صورت متمرکز و شبانه‌روزی و در یک هفته و به مدت 70 ساعت از سوی مؤسسه قرآن و اهل بیت(ع) برگزار شد.
به گفته وی، شرکت کنندگان در این دوره، دروس روخوانی و روانخوانی، تجوید، روش تدریس روخوانی، کار با کودک و قرائت قرآن کریم را آموزش دیده و در پایان به قبول شدگان گواهینامه تربیت مربی قرآن کریم اعطا شد.
دیدار سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک با بخشدار
حجت‌الاسلام قنبری، سرپرست جدید اداره تبلیغات اسلامی کهک در دیدار گلچین‌پور، بخشدار کهک ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی کهک خواستار تعامل هر چه بیشتر با مسؤولان بخش برای ارتقای فرهنگ دینی اهالی این بخش شد.
وی در ادامه برای هماهنگی دهیاران و روحانیان مستقر بخش کهک خواستار برگزاری نشستی با حضور بخشدار و دهیاران و روحانیان مستقر شد.
در ادامه، بخشدار کهک اظهار کرد: همان طوری که بخشداری تاکنون همکاری خوبی با اداره تبلیغات اسلامی داشته است، از این به بعد هم این همکاری ادامه خواهد داشت، چون ادامه همکاری و تعامل و همفکری در راستای پویایی فرهنگ دینی بخش، مثمر ثمر خواهد بود.
انتشار 2000 جلد بروشور «با فاطمه معصومه(س)» در قم
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از تدوین و چاپ دو هزار جلد بروشور «با فاطمه معصومه(س)» در قم خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برای اعتلای اندیشه حضرت معصومه(س) جزوه‌ای را با عنوان با فاطمه معصومه(س) تدوین و چاپ کرده است.
وی تیراژ این بروشور را 2 هزار جلد اعلام کرد و گفت: این بروشور در راستای شناخت این بانوی علویه چاپ شده و در اختیار زائران آن حضرت در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است./907/پ203/ن
ارسال نظرات