۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۸۵۹۰۲

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اردوغان

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر ترکیه از هم اکنون خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 آماده می کند.
تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اردوغان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای ترکیه در گزارشی خبر داد که رجب طیب اردوغان در جریان یک نشست خبری، بسته گسترش دموکراسی جدیدی را برای مردم ترکیه اعلام کرده است.
نخست وزیر ترکیه مدعی شده است که ارائه این بسته، ثبات را در ترکیه را تحکیم و تقویت خواهد کرد.
اردوغان در خصوص بسته جدید دمکراسی گفت: این اولین و آخرین بسته نخواهد بود و این بسته به تنهایی تمامی نیازهای لازم در ترکیه را پاسخگو نخواهد بود. این بسته تمامی رسوب ها در ترکیه را پاک نخواهد کرد ولی در این راه مرحله مهمی را تشکیل خواهد داد.
اردوغان که مردم کشورش مدت زمان زیادی است که به سیاست هایش معترض بوده و بارها دست به تظاهرات اعتراض آمیز زده اند، در بخشی از سخنرانی خود گفته است: بسته گسترش دموکراسی برای پایان یافتن تروریسم، قطع خونریزی، آرامش قلبها و خشکانیدن قطرات اشک های داغ و سوزان پدران و مادران، بی نهایت مهم است.
نخست وزیر ترکیه درباره حقوق اقلیت ها، ضمن اعلام اینکه همه امکان انجام تبلیغات انتخاباتی به زبان و لهجه های خود را خواهند داشت گفت: سال گذشته، اصلاحاتی برای آموزش زبان های دیگر در مدارس دولتی انجام شد. اما از این پس، دانش آموزان می توانند در مدارس خصوصی، آموزش را به دیگر زبان های موجود در ترکیه ببینند.
در حالی که سیاست خارجی اردوغان موفقیت آمیز نبوده است و مخالفت های بسیاری با آن در داخل ترکیه شد، به نظر می رسد وی قصد دارد با انجام تغیرات گسترده در بخش های مختلف، خود را برای انتخابات ریاست جمهوری که در سال 2014 برگزار می شود، آماده کند./1415/1409/ح

ارسال نظرات