۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۸۵۹۲۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نکونام خطاب به رییس‌جمهور:

نرمش اگر قهرمانانه نباشد دشمن جری می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیامی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی از دولت تدبیر و امید خواست که هیچ فرصتی به دشمن برای جری شدن داده نشود.
حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام، نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در پیامی خطاب به دکتر روحانی، رییس جمهور از دولت تدبیر و امید خواست که هیچ فرصتی به دشمن برای جری شدن داده نشود.
 
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
 
 الامام امیر المومنین علی بن ابیطالب علیه السلام: یُستَدَلُّ عَلی ادبارِالدُّوَل بِاَربَع ، تَضییع الاُصُول وَ التَمَسُّک بالفُروع ، وتقدیم الاَراذل وَ تَأخیر الاَفاضِل (غررالحکم 10965)
 
جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران دام عزّه و توفیقه
 
با سلام وآرزوی توفیق روز افزون درخدمت خالصانه و درسایه تدبیر و امید و اعتدال
 
تکیه زدن حضرتعالی برکرسی ریاست جمهوری اسلامی با رأی اکثریت امت اسلامی ایران بواسطه شعارهای اعتدالگرایانه بارقه ای از امید در دلها و نشاط محسوسی در حرکت موتور انقلاب اسلامی کشورمان ایجاد کرد.
 
شما خوب می دانید که رأی غالب رأی دهندگان به حضرتعالی نه از سر خستگی از این جناح و آن جناح بود که مردم عموماً خواهان اصالت انقلاب و شعارهای اصیل انقلابند، چندان به گروههای سیاسی نگاه تأثیر پذیری ندارند. قطعا رمز موفقیت حضرتعالی وخوش نام ماندنتان تا آخر، بستگی به میزان پایبندی به ارزشهای اصیل اسلام و انقلاب است. انتظار مقام معظم رهبری و مردم و شهدا و در رأس همه روح بلند و ملکوتی حضرت امام از مسؤولان نظام حفظ عزّت اسلامی و تلاش برای زنده ماندن ارزش های دینی و انسانی است چه عرصه های داخلی وچه عرصه های خارجی و خودتان هم ازعان داشتید و مکرّر بیان کرده اید که معنای اعتدال دست برداشتن از کرامت های انسانی و انقلابی ملّت ایران نیست، غرور ملی این مردم هرگز نباید قربانی چراغ سبز های کسانی شود که هیچگاه دل به ارتقاء و استقلال این ملّت نبسته بلکه در تمام ادوار تاریخ و تمام صحنه های رویاروئی چیزی جز خوی استکباری از خود بروز نداده اند.
 
خطّ سازشی که امروز پرچمدار آن حضرتعالی هستید نباید دشمن را به این باور سوق دهدکه ملّت مقاوم وصبور ایران از تحریم و امثال آن خسته شده و رو به آمریکا آورده است، اگر تحریم از ناحیه مستکبران ظلمی عظیم بر ملّت ایران است القا خسته شدن مردم از تحریم هم ظلم بزرگ دیگری است بر این مردم غیور و قهرمان.
 
همه می دانند در اثر مقاومت ایران اسلامی و در اثر جبهه مقاومتی که در جهان اسلام و غیر اسلام گشوده شده و در اثر نگاه جهت دهندگی که دنیای مقابل استکبار به ایران اسلامی دارد آنکه نیاز به مذاکره و رو آوردن به ایران دارد آمریکاست، خطّ سازش و اعتدال هرگز نباید شتاب زده عمل کند و مدام در مقام راه گشائی برای مذاکره باشد، آنکسی باید راه گشا باشد که نیازمند است.
 
از دولت تدبیر و امید انتظار تدبیر کیّس مآبانه هست که هیچ فرصتی به دشمن برای جری شدن داده نشود. نرمش اگر قهرمانانه نباشد دشمن بر تحریم جری می شود و همانگونه که در برخی از اظهاراتشان مشاهده شد امیدشان بر تداوم تحریم بیشتر می شود، اگر قهرمانانه نباشد نه تنها دست آوردی حاصل نمی شود که فشار ها بیشتر وآسیب های درونی هم افزایش خواهد یافت.
 
1-  امید وافر داریم که خط اعتدال و پرچم سازش، فرهنگ ناب امام راحلمان را چراغ راه قرار دهد و هرگز به امثال آمریکا دل خوش نکند که اینها بدون تردید تا داعیه کدخدائی و اربابی جهان را دارند از ما جز اطاعت و دست برداشتن از شعار های اصیل انقلاب نمی پسندند و اگر با هرحیله ای هم به ما نزدیک شوند اول مقصدشان شکستن خط مقاومت در منطقه و تحکیم پایه های رژیم صهیونیستی است.
 
ما همانگونه که رهبری عظیم الشّأن بارها فرموده اند باید به خود متکی باشیم و می توانیم، باید به توانمندی ها وظرفیّت ها و استعدادهای خودمان باور عمیق داشته باشیم و با تعامل باکشورها و ملت هائی که پایبند احترام متقابل هستند در دنیا جای پای خود را روز به روز استحکام بخشیم و می توانیم.
 
عذر خواهی می کنم، مطالبی را یادآور شدم که می دانم شما هم بهتر و عمیق تر از امثال اینجانب به آن واقفید ولی تذکارها خالی از فائده نیست.
 
2-  امید وافر دیگری هم داریم و آن این که مبادا اطرافیان از جادّه اعتدال خارج باشند خوب می دانید که اگر اهالی افراط و اگر شعار دهندگان افراطی از هر دسته و گروه حلقه حصارتان شوند به کجا خواهد انجامید کوبیدن بر طبل شعارهای سیاسی همانند برخی دوران های گذشته بازدارنده از خدمت است.
 
همین جا اجازه می خواهم راجع به استاندارانی که انتخاب می شوند یادآور شوم آن چه را بهتر از بنده می دانید، استانهای کشور بویژه بعضی استان ها مثل چهارمحال وبختیاری به شدّت نیازمند فضای کار و تلاش و نیازمند وحدت و همدلی و نیازمند حرکت اعتدال به معنای راستین خود می باشند. استانی که اینجانب توفیق خدمتگذاری آن را دارم مردمی صادق و وفادار و همراه و همدل دارد، این مردم تنها و تنها انتظارشان از دولت تدبیر و امید و اعتدال رفع فقر و محرومیت است این ها درحضور انقلابی کمبود ندارند به تبعیت از رهبری عزیز و فرزانۀ خود مدافع حضرتعالی و دولت شما هم هستند و از هر گونه حمایت دریغ ندارند در مراجعات مکرّر به اینجانب متقاضی اند که اگر بناست تغییر در مدیریت اجرائی استان ایجاد شود فردی گزینش شود که به دور از هر گونه بازیگری های سیاسی و جناحی سر در گرو خدمت و کار صادقانه داشته باشد و مثل اینجانب در وحدت و همدلی استان بکوشد به لطف الهی فضای دلنشین و مناسبی بر استان حاکم است که باید تقویت شود مطمئن باشید اینجانب و مردم خوب این استان یاریگر شما و شعارهای اعتدالگرایانه شما که مورد عنایت مقام معظم رهبری باشد هستند. بهترین خدمت شما به این مردم و این استان انتخاب فردی است متعهد و خادم و تلاشگر در جهت محرومیت زدایی از استان.
 آرزومند توفیق بیشترتان.
 
محمد علی نکونام
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد
/9457/د101/غ
ارسال نظرات