۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۸۶۲۳۵
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

روحانیت به رسالت گسترش فرهنگ قرآنی پایبند باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: روحانیان فعال در امور علمی، عقیدتی، فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه‌ها در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی رسالت خطیری دارند.
حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام اصغر نقدی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی، شب گذشته در گردهمایی روحانیان و اساتید حوزوی مراکز دانشگاهی منطقه شمال‌غرب اظهار داشت: اساتید روحانی نقش بسزایی در مسأله اسلامی‌شدن دانشگاه‌ها و ایجاد فضای نشاط معنوی و علمی در مراکز آموزش عالی بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که روحانیان فعال در امور علمی، عقیدتی، فرهنگی و اخلاقی در دانشگاه‌ها در امر بسط و گسترش فرهنگ قرآنی رسالت خطیری دارند، خاطرنشان کرد: با نشر و گسترش آموزه های قرآنی در جامعه شیاطین قدرت نفوذ بر انفاس و ارواح انسان ها را نیافته و احکام و قوانین اسلامی و الهی جاری و ساری می شود.

 

حجت الاسلام نقدی به نقش آموزه های قرآنی در زندگی بشریت اشاره کرد و گفت: رسالت بزرگ روحانیت و فعالان قرآنی در رساندن انسان به هدف آفرینش و کمال انسانی انکار ناپذیر است، اما مسأله مهم آن است که بتوانیم از ظرفیت‌های بالقوه موجود برای تعالی بینش قرآنی و افکار دینی دانشجویان بهره گیریم.


وی با تأکید بر این‌که انحراف از ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی، سبب ذلت بشر و دوری از کمال حقیقی خواهد بود، افزود: در جامعه ای که قانون و حکم الهی جاری نباشد، هدف آفرینش محقق نمی شود، انسان جز برای درک عبودیت و تقرب به درگاه حضرت باری تعالی آفریده نشده است، هدف از کسب علم نیز تقرب است.


حجت الاسلام نقدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار برنامه‌ریزی هدفمند، دراز مدت و مبتنی بر آموزه های دینی در ایجاد فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه ها شد و خاطرنشان کرد: اگر استعداد‌های جوانان دانشجو در فضای قرآنی تجلی یابد، به یقین تهذیب نیز حاصل خواهد شد.


مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی هدف از برگزاری این نشست را تأکید بر آموزش و تعمق در آموزه های قرآنی و توشه گیری هر چه بیشتر از قرآن و علوم آسمانی آن عنوان کرد و گفت: بهره‌مندی از راهکارهای نوین تبلیغی در فضای دانشگاهی مورد بحث خواهد بود.


گفتنی است، چهارمین نشست روحانیان و فعالان قرآنی دانشگاه‌های شمالغرب کشور در تالار شهید شفایی دانشگاه تبریز با حضور نمایندگان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، همدان و استادان به مدت دو روز در تبریز برگزار می شود./935/پ203/س

ارسال نظرات