۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۸۶۸۰۵
عضو کمسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا در شرایطی است که به مذاکره با ایران نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا الان در شرایطی است که به مذاکره با ایران نیاز دارد، گفت: باید در مذاکرات دو جانبه بنا به فرموده رهبری جانب احتیاط را رعایت کنیم چون به هیچ وجه به آمریکائی ها اطمینان نداریم.
آمریکا در شرایطی است که به مذاکره با ایران نیاز دارد

محمد اسماعیلی، نماینده مردم زنجان و عضو کمسیون امنیت ملی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک، اظهار داشت: این سفر در مجموع سفر خوبی بود و رییس جمهور هم در سخنرانی های خود در مجمع عمومی سازمان ملل و در جنبش غیر متعهدها مواضع خوبی اتخاذ کردند که همراه با حکمت نظام بود؛ اما حواشی به وجود آمده در این سفر چندان خوشایند نبود.

 

وی در ادامه افزود: منظور از حواشی هم گفت و گوی تلفنی آقای روحانی با رییس جمهور آمریکا و مذاکرات آقای ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا است که به نظر بنده این مذاکرات ضرورتی نداشت و این به خاطر آن است که ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم و دلیل این بی اعتمادی هم حمایت آمریکا از صهیونیست ها و وامدار آنها بودن است.

 

عضو کمسیون امنیت ملی مجلس در ادامه در باره تغییر لحن و اظهارات اوباما در دیدار با نتانیاهو نخست وزیر رژیم غاصب اسرائیل، تصریح کرد: آن چیزی که واقعیت دارد این است که الان آمریکایی ها در شرایطی هستند که به مذاکره با ایران نیاز زیادی دارند؛ بنابر این ما نیز باید در مذاکرات جانب احتیاط را رعایت کنیم و با نهایت ظرافت جلو برویم.

 

وی افزود: یکی از این بی احتیاطی ها هم این گفت و گوی تلفنی بود که به نظر ما ضرورتی نداشت و همان گونه که رهبر انقلاب هم پیش بینی کرده بودند آمریکا بسیار فریبکار است و ما به آنها به هیچ وجه اعتماد نداریم بلکه نسبت به آنها بسیار هم مظنون هستیم.

 

اسماعیلی در ادامه با اشاره به گفت و گوی تلفنی آقای روحانی با اوباما و این که آیا این گفت و گو نوعی امتیاز دادن به آمریکایی ها نبود، تاکید کرد: وقتی آقای ظریف برای توضیحات سفر خود به کمسیون امنیت ملی مجلس آمده بودند، برداشت شان این بود که از طرف رهبری اجازه این گونه کارها را داشته اند؛ این در حالی است که چنین مضمونی از فرمایشات مقام معظم رهبری بر نمی آید و این برداشت خود آنها بود.

 

وی در پایان افزود: البته بر هیچ کس مخفی نیست که آمریکایی ها بیشترین استفاده را از این مذاکره و گفت و گو بردند و این نکته با توجه به شرایط منطقه ای ایران و آمریکا کاملا ملموس است و ان شاء الله باید ببینیم که روند مذاکرات در ادامه به چه صورت خواهد بود. /949/ت303/ج

ارسال نظرات