۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۸۷۰۴۹

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ اجرای برنامه‌های متنوع ویژه دهه ولایت در قم، برگزاری دعای عرفه در بخش‌های تابعه قم، تشکیل جلسه کارگروه زن و خانواده و بازدید مدیرکل تبلغات اسلامی قم از روند ساخت کتابخانه حضرت زهرا(س)برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در دهه ولایت برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده است.
وی افزود: دهه ولایت که از عید قربان تا عید غدیر نامگذاری شده است، فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزاری جشن غدیر و ولایت، برگزاری جلسات مبانی ولایت شناسی را از جمله برنامه‌های هیئات مذهبی در این دهه ذکر کرد.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده تصریح کرد: پوشش تبلیغاتی، برگزاری جلسات معرفت افزایی در ادارات و نهادها، برگزاری جشن غدیر در روستاهای تابعه از سوی روحانیان مستقر، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی در فضای مجازی و اجرای مسابقه خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های تبلیغات اسلامی در استان قم محسوب می‌شود.
کارگروه زن و خانواده قم تشکیل جلسه داد
جلسه کارگروه زن و خانواده به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار شد.
اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: ریاست این جلسه را حجت‌الاسلام عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و دبیری آن را معصومه ظهیری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بر عهده داشتند.
وی ضمن اشاره به حضور در این جلسه تصریح کرد: در این جلسه پیرامون جنگ سایبری و حفاظت از اطلاعات در فضای سایبری به صورت نرم افزار پاورپوینت صحبت شد.
یوسفی ادامه داد: ارائه گزارشی از تحدید جمعیت و آسیب‌های این پدیده بخش دیگری از این جلسه بود که راهکارهای مقابله با این آسیب تشریح و اعضای جلسه پیرامون آن به تبادل نظر پرداختند.
برگزاری دعای عرفه در بخش‌های تابعه قم
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در بخش‌های تابعه قم خبر داد.
حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه در بخش‌های کهک، جعفرآباد، مرکزی، سلفچگان و خلجستان برگزار می‌شود.
وی گفت: ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای تابعه برای برپایی باشکوه این مراسم معنوی اهتمام جدی خواهند داشت.
به گفته معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، این مراسم ساعت 15 روز سه شنبه 23 مهر 92 آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام نجاریان‌زاده تأکید کرد: این مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با شکوه خاصی برگزار می‌شود و تجربه سال‌های گذشته نشان داده که حضور شهروندان و هیئات مذهبی در این مراسم چشمگیر خواهد بود.
برگزاری کارگاه آموزشی هدف از خلقت انسان در تبلیغات اسلامی قم
کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی قم از برگزاری کارگاه آموزشی هدف از خلقت انسان در این اداره کل خبر داد.
اشرف یوسفی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی حجت‌الاسلام عظیمی یکی از فضلای حوزه علمیه درباره آفرینش آسمان‌ها،‌ کرات و عظمت آنها سخنرانی کرد.
وی تصریح کرد: این کارگاه آموزشی از جمله آموزش‌های تخصصی ویژه بانوان فرهیخته است که به صورت دوره‌ای و هر 15 روز یک بار برگزار می‌شود.
به گفته یوسفی، امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برنامه‌های متعددی برای بانوان فرهیخته در نظر گرفته است.
جلسه مؤسسان و مدیران پیش دبستانی‌ها در قم
جلسه موسسان و مدیران پیش دبستانی‌ها با حضور کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به عنوان مؤسس مهد شکوفه‌های قرآنی نور برگزار شد.
این جلسه در سالن آموزش و پرورش منطقه دو قم برگزار شد که مدیر آموزش و پرورش این منطقه به بیان اهمیت مقطع پیش‌دبستانی و لزوم توجه به نونهالان پرداخت.
وی بر ضرورت اجرای شیوه نامه‌های مربوط به اداره پیش‌دبستانی‌ها تأکید کرد.
در این جلسه مؤسسان و مدیران پیش دبستانی‌ها پیشنهادات خود را پیرامون تعامل بیشتر با آموزش و پرورش ارائه کردند و در پایان مقرر شد کارگروهی متشکل از مدیران پیش‌دبستانی‌ها تشکل شود تا بر عملکرد پیش‌دبستانی‌ها نظارت بیشتری انجام شود.
بازدید مدیرکل تبلغات اسلامی قم از روند ساخت کتابخانه حضرت زهرا(س)
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از روند ساخت کتابخانه حضرت فاطمه زهرا(س) بازدید کرد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری در این بازدید بر لزوم تسریع در ساخت کتابخانه حضرت فاطمه زهرا(س) تأکید کرد.
وی با اشاره به قرارگرفتن این کتابخانه در منطقه محروم قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر پربرکت به قم بر ضرورت توجه مسؤولان نسبت به منطقه محروم نیروگاه و محله امامزاده ابراهیم(ع) تأکید کردند و امیدواریم با اتمام ساخت این کتابخانه بزرگ، بخشی از زیرساخت‌های فرهنگی این منطقه تأمین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: اعتبار ساخت این کتابخانه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم تأمین می‌شود.
برگزاری جشن «شکوفه‌های زندگی» در حرم حضرت معصومه(س)
جشن شکوفه‌های زندگی به مناسبت روز کودک، کتاب و دنیای مجازی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
شنبه 20 مهرماه  1392 همزمان با روز ملی کودک، کتاب و دنیای مجازی جشن شکوفه‌های زندگی در سالن اردوهای حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم که به همت دستگاه‌های متولی حوزه کودک و نوجوان استان قم از جمله کانون پرورش فکری استان، بهزیستی قم و حوزه هنری استان قم برگزار ‌شد، کودکان ناشنوا و بی‌سرپرست تحت حمایت مهدهای کودک بهزیستی در کنار دیگر کودکان حاضر، این روز را جشن گرفتند.
از جمله برنامه‌های این جشن تلاوت آیات قرآن کریم به پنج زبان زنده دنیا از سوی کودکان مهدالنبی، اجرای سرود از سوی کودکان مهد بنت الهدی، اجرای برنامه عروسکی و توزیع بسته‌های فرهنگی حاوی اقلام فرهنگی و پیام‌هایی متناسب با روز ملی کودک، کتاب و دنیای مجازی بود.
محمد مخلصی، مدیر کانون پرورش فکری استان قم، ابراهیم حاجی مظفری، مدیر کل بهزیستی استان، وحید فرجی، رییس حوزه هنری استان قم و دورقان اوزلوک، یکی از سرنشینان ناوگان آزادی غزه از جمله مسؤولان و مهمانان حاضر در این جشن بودند./907/پ203/ع
ارسال نظرات