۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۸۷۲۹۶

نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام لردگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام لردگان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در جوار قبور مطهر این شهیدان در پارک شهر لردگان برگزار شد.
نخستين سالگرد تدفين شهداي گمنام لردگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نخستین سالگرد تدفین شهدای گمنام لردگان، روز گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امام جمعه، فرماندار و مردم ولایتمدار لردگان در جوار قبور مطهر این شهیدان در پارک شهر برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مصادف شدن سالگرد تدفین شهدای گمنام لردگان با روز عرفه را به فال نیک گرفت و اظهار داشت: به یقین شما پرورش یافته مکتب امام حسین(ع) و استقامت هستید و هیچ چیزی نمی تواند شما را از ادامه دادن راه شهدا و مسیر مستقیم دل سرد کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که همه شهدا رفتند تا توحید زنده بماند و همه جهت دهی ها توحیدی شود، تصریح کرد: توحید مراتب گوناگونی دارد که نخستین مرتبه آن توحید فردی است و آن یعنی هیچ چیزی در دل های انسان جای خدا را نگیرد.
 
امام جمعه شهرکرد با بیان این که توحید فردی که همان رابطه انسان با خدا است، ریشه و اصل است و تا این رابطه اصلاح نشود بقیه امور اصلاح نمی شود، ابرازداشت: مرتبه دوم توحید خانواده است؛ بکوشیم خانه و خانواده های ما رنگ و بوی خدایی به خود بگیرد و بترسیم از روزی که خانواده های ما به حال خود رها شوند و قرآن و دین در آن ها کمرنگ گردد.
 
در ادامه نیز حجت الاسلام انصاری، امام جمعه لردگان با بیان این که دفاع از ولایت و تکلیف‌گرایی را از مکتب شهدا آموخته‌ایم، گفت: هیچ کشوری به اندازه ما دشمن ندارد، حتی جنگ در سوریه و لبنان به سبب دوستی آن ها با ما است و امنیت و آرامش امروز جامعه ما مرهون خون پاک شهدا است.
 
حجت الاسلام انصاری با اشاره به این که بهترین روش برای ادامه راه شهدا این است که اهداف آن ها را بشناسیم و در جهت ترویج و نهادینه کردن این اهداف تلاش کنیم ابراز داشت: به یقین هدف شهدا چیزی جز حفظ نظام اسلامی نبود.
 
پایان بخش این مراسم معنوی، مداحی و اهدا گل به قبور مطهر این دو شهید گمنام بود که حاضران در مراسم در این حرکت نمادین، با حضور در کنار قبور مطهر این دو شهید گمنام، با آرمان های امام راحل(ره) و شهدای معظم دفاع مقدس میثاقی دوباره بستند./9457/پ202/غ
ارسال نظرات