۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۸۷۴۵۵
رییس ستاد دهه غدیر خبر داد؛

حمایت از پایان‌نامه‌ها با محوریت غدیر

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد دهه غدیر کشور به پیشنهادات ارائه شده از سوی ستاد دهه غدیر به دانشگاه ها به منظور تقویت پایان نامه های با محتوا و محوریت غدیر اشاره کرد و افزود: این ستاد از پایان نامه هایی با این محتوا حمایت های مادی و معنوی خواهد کرد.
عيد غدير

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به پیشنهادات ارائه شده از سوی ستاد دهه غدیر به دانشگاه ها به منظور تقویت پایان نامه های با محتوا و محوریت دهه غدیر اشاره کرد و افزود: این ستاد از پایان نامه هایی با این محتوا حمایت های مادی و معنوی خواهد کرد.

 

رییس ستاد دهه غدیر به ضرورت برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با موضوع دهه غدیر در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به این که کرسی های آزاد اندیشی یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی از حوزه و دانشگاه است، به همین دلیل حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که تجلی حقایق و واقعیت های دهه غدیر باید در اعمال، کردار و گفتار غدیریان باشد، ادامه داد: غدیر باید در جامعه بیشتر جلوه کند تا بشریت این نقطع نظرات وآیین پاک این ارزش وایده الهی و معنوی که برگرفته از فرامین و سنت پیامبران عالیقدر خاصه خاتم الانبیاء است را تأسی نمایند.

 

وی با بیان این که دهه غدیر فرصت مغتنمی است که هر عاقلی بیاندیشد و هر منصفی قبول کند و هر انسانی انس پیدا کند و هر موجودی به آن نتیجه برسد که در باره غدیر ظلم شده است، ادامه داد:  حقیقت غدیر در پس پرده غیبت نمی ماند و به مثل آفتابی است که آخرالامر جهان ظلمانی را به نورانیت تبدیل می کند و اشاعه فرهنگی الهی، نبوی، علوی و مهدوی است.

 

حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که دهه غدیر رمزی پر رمز است که باید انسانیت در سایه سار این حرکت عظیم قرار گیرد و مشمول الطاف خاصه حضرت حق شود، ادامه داد: دهه غدیر یعنی سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است.

 

وی افزود: دهه غدیر یعنی بروز ذاتی مکنونات خلقت بر محور اصل اصیل انسانیت بر مبنای ولایت و امامت علی و فرزندانش تا وجود مقدس خاتم الاوصیاء حضرت مهدی موعود(عج)، ذهی سعادت آنهایی که خود را به این مشکات الهی نزدیک نموده و از انوار تابناک علوی بهره مند گردیده اند.

 

رییس ستاد دهه غدیر کشور ادامه داد: دهه غدیر از یادگاری های ماندگار فقیهی ولایی، عالمی دلسوز و مدافع حریم ولایت شخصیتی کم نظیر در محیط علم، فضیلت و تقوا آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه است که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با پیشنهاد ایشان در سه دهه اخیر ملت غیور مازندران خاصه مردم شریف ساری طبق سیره سلف و شنوایی که از علما و دانشمندان و آیات داشتند رواج این اصل را به نام و یاد شهر و دیار خود بلند کرده که در حال حاضر شاهد بین المللی بودن دهه غدیر این سنت حسنه وروش پسندیده اشان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جشن ویژه دهه غدیر استمرار نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر در راستای هدفمندی نشر معنوی، علمی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگ غنی شیعه اشاره کرد و گفت: این همایش و جشن بزرگ روز دوشنبه 29 مهر 92 در سالروز ولادت امام دهم(ع) از ساعت 8/30 تا 11/30 صبح در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی  حوزه و دانشگاه و به دعوت ستاد بزرگداشت دهه غدیر کشور، مؤوسسه فرهنگی، خیریه درمانی الغدیر، مجمع محققین، علما، فضلا، خطبا، حوزه علمیه، هیأت چهارده معصوم(ع) تحت اشراف مؤوسس بنیانگذار دهه غدیر آیت الله نظری خادم الشریعه و مساعدت بانیان و ساعیان خیر برگزار می شود.

 

دبیر نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر به محورهای عمومی این جشن ویژه اشاره کرد و گفت: جهانی شدن دهه غدیر بر مبانی اصول دین، منطق، تمدن، نگرشی بر وصایای پیامبر رحمت(ص) درباره غدیر، بررسی واقعه غدیر خم در روایات و احادیث به نقل از فریقین، شیوه و الگوی غدیر در زعامت و رهبری و مفهوم  ولایت فقیه و غدیر عامل اصلی وحدت در جامعه عقلانیت از جمله مهم ترین این محورها است.

 

حجت الاسلام نظری پیروی از غدیر و تأثیر آن در بیداری اسلامی، اثرگذاری خطبه غدیر از منظر بیداری اسلامی، غدیر حکومت صالحان، فرهنگ سازی دهه غدیر و طبرستان دیار علویان مهد تشیع را از جمله مهم ترین محورهای اختصاصی نشست تخصصی هم اندیشی جهانی شدن دهه غدیر اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: هدف از این گونه کنگره، همایش، اجلاس، نشست تخصصی، جشن ها و برپایی مراسم عمومی به صورت جشن ها به منظور تعظیم شعائر وتکریم مقام شامخ ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

 

وی ادامه داد: هدف از این گونه کنگره، همایش، اجلاس و نشست تخصصی و برپایی مراسم عمومی به صورت جشن ها به منظور تعظیم شعائر و تکریم مقام شامخ ولایت حضرت امیرمؤمنان(ع) است.950/ت302/س

ارسال نظرات