۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۴۷۴

سومین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه گفت: سومین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه برگزار می شود.
غدير پژوهي

بهروز همتی، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه بیان کرد: سومین همایش ملی غدیرپژوهی به‌مناسبت عید سعید غدیر خم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن شفیعی‌شاهرودی استاد حوزه و دانشگاه و مترجم کتاب گران‌قدر الغدیر، در کرمانشاه برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: این همایش با همکاری بنیاد بین‌المللی غدیر در استان کرمانشاه در اول آبان ماه سال‌جاری در مجتمع فرهنگی هنری انتظار شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.


مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه گفت:تعداد 285 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه دائمی غدیرپژوهی در استان کرمانشاه برای نخستین دوره این همایش ارسال شد.


همتی افزود: داوری و انتخاب آثار برتر با همکاری مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم انجام شد و در مرحله نخست 22 مقاله با محتوای مطلوب حائز رتبه شدند و مجوز چاپ اثر را دریافت کردند.


این استاد دانشگاه با اشاره به برگزاری دومین همایش ملی غدیرپژوهی با عناوین جدید در سال 91، گفت: فراخوان این همایش به بیش از 800 مرکز آموزشی و پژوهشی کشور اعلام و 184 مقاله دریافت شد.


وی عنوان کرد: مجموعه مقالات سال‌های 90 و 91 همزمان با برگزاری سومین همایش ملی غدیرپژوهی ارائه می‌شود و در سال 92 پس از بررسی و مطالعاتی که در رابطه با شرایط و تحولات جهان و منطقه انجام شد، برنامه‌ریزی برای برگزاری دو همایش آغاز شد.


مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه از اعلام 6 موضوع در سومین همایش ملی غدیرپژوهی خبر داد و گفت: محور این همایش غدیر و نظام سیاسی در اسلام است.


همتی با بیان این که اطلاع‌رسانی این همایش بزرگ از فروردین ماه سال‌جاری در قالب پوستر و بروشور در یک‌هزار مرکز آموزشی و علمی سراسر کشور آغاز شده، ادامه داد: 129 مقاله دریافت شده و 16 مقاله از سوی داوران استان کرمانشاه به‌عنوان مقالات برتر پذیرفته شده و به‌عنوان سومین کتاب چاپ می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم معنوی و مذهبی در مساجد، سخنرانی اساتید برجسته در مساجد و 70 برنامه جشن، سخنرانی، پرسش و پاسخ و کارگاه‌های آموزشی را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در دهه امامت و ولایت در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.


همتی همچنین از برگزاری نخستین همایش ملی «نجات بخشی و آینده جهان» به مناسبت آغاز امامت ولی‌ عصر (عج) در نهم ربیع‌الاول سال‌جاری خبر داد و گفت: این همایش به‌همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان کرمانشاه و با همکاری مرکز تخصصی مهدویت در تاریخ 25 دی جاری در کرمانشاه برگزار می‌شود./967/ت302/ب

ارسال نظرات