۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۱۸۷۷۳۷

چند خبر کوتاه از اداره کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ گرامیداشت ولادت امام هادی(ع) در بخش مرکزی قم، برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش کهک و برگزاری جشن ولایت در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برخی از اخبار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی با اشاره به طرح حفظ قرآن، گفت:‌ این طرح برای اجرا از سوی سازمان دارالقرآن به کل استان‌ها از جمله استان قم ابلاغ شده است.
وی اظهار کرد: طرح حفظ قرآن در دارالقرآن و مرقد ابن بابویه روزهای یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشا و جمعه‌ها ساعت 10 تا 12 صبح برگزار می‌شود.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: این طرح حفظ سه ساله قرآن کریم است که به صورت سراسری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تربیت حفاظ قرآن کریم، فرهنگ حفظ و آشنایی مردم با مفاهیم قرآن از جمله اهداف این طرح است.
حجت‌الاسلام عظیمی یادآور شد: مرحله نخست طرح حفظ سه ساله قرآن کریم ویژه برادران 10 سال به بالا برگزار می‌شود که می‌توانند از این دوره بهره‌مند شوند.
وی بیان داشت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام تا پایان مهر سال جاری فرصت دارند با شماره تلفن‌های 37741023 و 37741703 تماس حاصل کرده یا به صورت حضوری به دارالقرآن کریم واقع در چهار راه شهدا، ‌خیابان معلم پس از کوچه 12 مراجعه کنند.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: افراد در صورت تمایل می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی اتحادیه مؤسسات قرآنی مراجعه کرده و در زمینه آموزش حفظ به صورت مجازی ثبت‌نام کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های حفظ قرآن گفت:‌ برگزاری این دوره‌ها تأثیر چشمگیری در زمینه مهجوریت‌زدایی از قرآن دارد زیرا کسی که می‌خواهد حافظ قرآن شود برای تسریع در حفظ خواه یا ناخواه باید با مفاهیم قرآن آشنا شود.
حجت‌الاسلام عظیمی اظهار کرد: کسی که با مفاهیم قرآن آشنا شد بدون تردید تأثیر خوب در زندگی‌اش دارد و ارتباطش را با قرآن افزایش می‌دهد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره روی مسأله حفظ قرآن تأکید داشتند زیرا اصل حفظ قرآن سبب می‌شود تا انسان انگیزه خاصی برای عمل به مفاهیم قرآن پیدا کند.
گرامیداشت ولادت امام هادی(ع) در بخش مرکزی قم
مراسم جشن ولادت امام هادی(ع) در مساجد و تکایای شهری و روستایی بخش مرکزی قم برگزار شد.
همزمان با شب ولادت امام هادی(ع) با همکاری اداره تبلیغات اسلامی قنوات و شورای هیئات مذهبی بخش مرکزی قم مراسم جشن و سرور در مساجد شهری و روستاهای تابعه این بخش با حضور جمع کثیری از عاشقان و دلسوختگان آن حضرت برگزار شد.
در این مراسم ابتدا سخنرانی پیرامون شخصیت امام هادی(ع) و دوران امامت آن بزرگوار از سوی ائمه جماعات و روحانیان مستقر روستاها انجام شد.
این مراسم پرفیض و معنوی با مداحی و مولودی خوانی در مدح امام هادی(ع) از سوی مداحان اهل‌بیت(ع) به پایان رسید.
برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش کهک قم
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی کهک گفت: چهارمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در بخش کهک برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام محمد قنبری اظهار کرد: 9 نفر از مسؤولان هیئات مذهبی برای عضویت در شورای هیئات مذهبی بخش کهک اعلام کاندیداتوری کردند.
وی گفت: تبلیغات کافی برای برگزاری این انتخابات از سوی اداره تبلیغات اسلامی کهک انجام شده و تمهیدات لازم برای دعوت از هیئات مذهبی اندیشیده شده است.
به گفته حجت‌الاسلام قنبری، این انتخابات روز سوم آبان برگزار می‌شود و تعداد پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی کهک گفت: منتخبان به مدت چهار سال به عنوان اعضای شورای هیئات مذهبی در مناسبت‌های مذهبی و انقلابی فعالیت می‌کنند.
جشن ولایت در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد
مراسم جشن ولایت به مناسبت دهه مبارک کرامت در اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
همزمان با دهه ولایت و فرارسیدن عید سعید غدیر مراسم جشن و سرور درمحل اداره تبلیغات اسلامی قنوات برگزار شد.
در این مراسم که با حضور خواهران و نونهالان قرآن‌آموز همراه بود برنامه‌های متنوعی شامل مولودی‌خوانی، اجرای سرود و تواشیح و مسابقه حضوری اجرا شد.
همچنین در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از سادات، هدایایی به خانواده سادات اهدا شد.
امام هادی(ع)، مقدمه‌ساز پذیرش فرهنگ مهدویت
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: مقدمه پذیرش مهدویت در زمان امام هادی(ع) انجام شد.
حجت‌الاسلام جواد عظیمی با اشاره به شرایط خاص دوران امامت امام هادی(ع) اظهار داشت: در زمان این امام بزرگوار با توجه به خبر تولد امام عصر(عج) دستگاه متوکل عباسی حضرت را به شدت در محاصره قرار داده بودند.
وی با بیان زمینه‌های مختلف فعالیت امام هادی(ع) افزود: ظهور مذاهب انحرافی مثل دراویش، هفت امامی و زنادیق و رواج آن از سوی عباسیان در زمان ایشان به اوج خود رسید که این امام بزرگوار با تمام قدرت و برگزاری جلسات درس و بحث با آن مبارزه کردند.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم موضوع مهدویت را از دیگر زمینه‌های زندگی امام علی‌النقی(ع) برشمرد و گفت: مقدمه پذیرش مهدویت در زمان ایشان ایجاد شد و زمینه غیبت امام عصر(عج) در این زمان و با تلاش‌های امام دهم فراهم شد.
وی ادامه داد: در دوره امام هادی(ع) افرادی بودند که ادعای جانشینی پیامبر اسلام را داشته و از حمایت دستگاه بنی‌عباس نیز برخوردار بودند، مبارزه با این افراد از طریق محکوم کردن آن‌ها با برهان از اقدامات مهم این امام بزرگوار بود.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار داشت: مبحث مهدویت در زمان امام هادی(ع) شروع شد و امروزه ما مدیون اقدامات ایشان هستیم.
حجت‌الاسلام عظیمی زیارت جامعه را بهترین یادگار امام علی‌النقی(ع) دانست و گفت: این زیارت در زمانی که شناخت ائمه اطهار(ع) از سوی مردم به دست فراموشی سپرده می‌شد به همت امام تعلیم داده شد.
وی این زیارت را حاوی مطالب عمیق امام‌شناسی دانست و گفت: این زیارت برای کسانی که به دنبال افزایش معرفت خود نسبت به ائمه هستند منبع خوبی برای مطالعه است.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به زیارت غدیریه به عنوان یکی دیگر از میراث امام‌هادی(ع) اظهار داشت: این زیارت در ترویج و حقانیت عید غدیرخم، شیعیان و کسانی که به دنبال ولایت هستند، بیان شده است.
حجت‌الاسلام عظیمی ادامه داد: این زیارت نشان می‌دهد که امامت ریشه در غدیر دارد و انتخاب حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) به امر خدا انجام شده است.
وی گفت: امام علی‌النقی (ع) برای ترویج فرهنگ شیعی به اعزام چهره‌های برجسته همچون عبدالعظیم حسنی به سرزمین‌های اسلامی پرداختند.
مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: از ویژگی‌های امام دهم شیعیان می‌توان به ساده‌زیستی، حسن ‌برخورد، رفع مشکلات مردم، کمک به فقرا و تلاش برای ترویج فرهنگ تشیع اشاره کرد.
فراهم کردن زمینه رشد و شکوفایی هنر با محوریت معرفت اسلامی و ارزش‌های انقلاب
رییس حوزه هنری قم، فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از جمله اهداف کلان حوزه هنری دانست.
وحید فرجی در دیدار جمعی از دانشجویان کاردانی رشته حرفه‌ای نقاشی مرکز آموزش علمی کاربردی فرهنگ و هنر به تشریح ساختار، اهداف، اولویت‌ها و سیاست‌های حوزه هنری در مراکز استانی حوزه هنری پرداخت.
وی فراهم ساختن زمینه رشد و شکوفایی و گسترش هنر مبتنی بر معرفت اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از جمله اهداف کلان حوزه هنری خواند. 
فرجی ایجاد جریان‌های هدایتگر هنری بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری و ادبی را از دیگر اهداف تأسیس حوزه هنری برشمرد.
برگزاری گفتمان غدیر در هنرستان انقلاب اسلامی قم
جلسه پرسش و پاسخ گفتمان غدیر به مناسبت فرارسیدن عید غدیر در هنرستان انقلاب اسلامی منطقه نیروگاه قم برگزار شد.
این گفتمان روز یکشنبه 28 مهر 92 در هنرستان پسرانه انقلاب اسلامی برگزار شد و حجت‌الاسلام رضا بابائیان به بررسی واقعه غدیر پرداخت.
وی اظهار کرد: دلیل انتخاب حضرت علی (ع) به به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) امامت حضرت علی (ع) و استمرار آن بوده است.
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: یک بال شیعه مکتب حسینی و یک بال دیگر مکتب مهدوی است و فرمانده این دو بال ولایت حضرت علی(ع) است.
طبق نظرسنجی‌های انجام شده، مطالب مطرح شده در این گفتمان برای دانش آموزان مفید و کاربردی بوده است./907/پ203/ی
ارسال نظرات