۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۸۷۷۷۴

بازنمایی واقعه غدیر در 3 نقطه چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییش شورای هماهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: آیین بازخوانی واقعه غدیر با هدف بازخوانی این واقعه و همراه با مراسم قرائت زیارت امیرالمومنین(ع) در این روز و بستن عقد اخوت و برادری مردم ولایت مدار برگزار می شود.
بازسازي واقعه غدير خم

علی گرجی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از بازنمایی واقعه غدیر در سه نقطه این استان خبر داد و گفت: همزمان با روزعید غدیر، سه کاروان بازسازی واقعه غدیرخم در شهرکرد متشکل از مردم نقاط مختلف این شهر به سمت پارک تهلیجان حرکت می کند.

 وی گفت: آیین بازخوانی واقعه غدیر با هدف بازخوانی این واقعه و همراه با مراسم قرائت زیارت امیرالمومنین(ع) در این روز و بستن عقد اخوت و برادری مردم ولایت مدار برگزار می شود.

 گرجی همچنین با اشاره به این که امسال این مراسم هم از جهت کیفی و هم از نظر کمی ارتقا یافته است، بیان داشت: امسال برنامه بازسازی واقعه غدیر شامل یک بخش جدید است و آن هم مربوط به حرکت سپاه پیامبر(ص) از مدینه به سمت مکه در سال هشتم هجری و فتح مکه و از بین بردن بت ها در خانه کعبه از سوی امیرالمومنین علی(ع) است و بعد از این بخش، برنامه اصلی حرکت کاروان ها از مکه به سمت غدیرخم به نمایش در می آید.

 رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که غدیر چشمه جوشانی است که از زمان حضرت آدم تا ظهور یگانه منجی عالم بشریت تشنگان و شیفتگان را از کوثر ولایت سیراب می کند، افزود: بی شک تشنگان بصیرت و دلدادگان حقیقت ولایت می توانند از این چشمه سار جوشان و زلال و گوارا نهایت بهره را ببرند.

 وی ادامه داد: روز غدیر یک روز بزرگ و تاریخی است و گرچه دشمنان با تمام وجود تلاش کردند که نگذارند تلالو و درخشش این روز بزرگ و به یادماندنی که در آن شاهد اکمال دین بودیم برای همه مستضعفان و تشنگان و نیازمندان معرفت قابل درک باشد اما اراده و خواست خدا بر این قرار گرفته که نور معرفت و حقیقت الهی خاموش شدنی نیست.

 گرجی با تأکید بر لزوم پاسداشت هر چه بیشتر و بهتر عید غدیر خم در سراسر کشور خاطرنشان کرد: باید بکوشیم که عید غدیر به یک جشن عمومی تبدیل شود و در سایه رشد بصیرت و بینش مردم که به برکت انقلاب اسلامی فراهم آمده، دنیا را با آموزه های علوی و نبوی آشناتر کنیم.

 رییس ستاد بازسازی واقعه غدیر در چهارمحال و بختیاری همچنین از مردم شریف، بصیر و ولایت مدار چهارمحال و بختیاری دعوت کرد که با حضور باشکوه خود در این برنامه، مشوق دست اندرکاران و بسیجیان و هنرمندان باشند.

 وی یادآور شد: خوشبختانه وسایل ایاب و ذهاب برای عموم مردم به منظور شرکت در برنامه تدارک دیده شده است./9457/ت302/س

 

ارسال نظرات