۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۸۶۵

اجلاس دشمنان واقعی سوریه در لندن

خبرگزاری رسا ـ در اجلاس روز سه شنبه ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر) در لندن، وزرای خارجه انگلیس، مصر، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اردن، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحدعربی و آمریکا شرکت دارند.
اجلاس دوستان دروغين سوريه در لندن

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی فارسی به نقل از وزیر خارجه انگلیس گفت: برای جلوگیری از دستیابی افراطیون به قدرت در سوریه، تقویت نیروهای میانه روِ مخالف بشاراسد، امری حیاتی است.
ویلیام هیگ در جلسه افتتاحیه اجلاسی  سخن می گفت که با شرکت وزرای خارجه کشورهای عرب و غرب برای مذاکره با رهبران ائتلاف مخالفان سوریه در لندن تشکیل یافته است.


هدف از این اجلاس، تلاش برای هموار کردن راه مذاکرات صلح سوریه است که قرار است ماه آینده در ژنو برگزار شود اعلام شده است.


وزیر خارجه انگلیس در عین حال به بی بی سی گفت: هدف از اجلاس وزرای خارجه یازده کشوری که گروه دوستان سوریه نام گرفته است، ترغیب گروه های مخالف بشار اسد به اتخاذ یک موضع مشترک قبل از تشکیل کنفرانس صلح سوریه در ژنو است.


وزیر خارجه انگلیس در توجیه حمایت های غرب از گروه های مخالف دولت منتخب بشاراسد گفت: ما می خواهیم حمایت از نیروهای میانه رو را تضمین کنیم زیرا اگر این نیروها که متعهد به آینده ای دمکراتیک!، سکولار و غیرفرقه گرا برای سوریه هستند، نقشی نداشته باشند، آنگاه مردم سوریه تنها انتخابی که خواهند داشت بین بشاراسد و تندروهای القاعده است.


گفتنی است در اجلاس روز سه شنبه 22 اکتبر (30 مهر) در لندن، وزرای خارجه انگلیس، مصر، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اردن، قطر، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحدعربی و آمریکا شرکت دارند.


شایان ذکر است وزیر خارجه آمریکا که نگران اقبال مجدد مردم در انتخابات آینده به بشاراسد می باشد در مداخله ای آشکار نامزدی بشار اسد برای انتخاب مجدد در سال 2014 را غیر قابل قبول خواند و رد کرد. /1421/1409/ح

ارسال نظرات