۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۱۸۸۳۰۴

آغاز دادگاه رسیدگی به رسوایی رسانه های انگلیس

خبرگزاری رسا ـ رسوایی این رسانه های نزدیک به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس باعث دردسرهای بزرگ برای دولتمردان انگلیس شده است.
رسوايي مجله نيوز آو د ورلد انگليس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورونیوز گفت: محاکمه افراد دخیل در شنود غیرقانونی مکالمات شهروندان انگلیس توسط برخی از سردبیران مجله انگلیسی "نیوز آو د ورلد" آغاز شده است. مجله ای که به دنبال این رسوایی در تابستان سال 2011 تعطیل شد.
در میان هشت فرد متهم این پرونده، دو چهره سرشناس به نامهای ربکا بروکس مدیر عامل سابق "نیوز اینترنشنال" و اندی کولسون، سردبیر سابق "نیوز آو د ورلد" دیده می شوند.
به گفته یورونیوز؛ این دو نفر در یکی از اتهاماتشان، متهم هستند که پیغامگیر تلفنی یک دختر نوجوان انگلیسی که در سال 2002 ربوده و کشته شد را شنود کرده اند. پیگرد مکالمات تلفنی ششصد نفر از جمله چهره های مشهور سینمایی، سیاسی و ورزشی و همچنین فساد از موارد اتهام علیه این افراد محسوب می شود.
قابل ذکر است نزدیکی این افراد به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس باعث شد که این رسوایی به یکی از دردسرهای بزرگ دولت کنونی این کشور تبدیل شود.
پرداخت 117 هزار یورو به یکی از کارمندان وزارت دفاع انگلیس در مقابل دریافت اطلاعات برای روزنامه “سان” نیز از موارد اتهام علیه ربکا بروکس عنوان شده است.
شایان ذکر است دادگاه رسیدگی به این رسوایی هم زمان شده است با رسوایی کم سابقه دولت های آمریکا و انگلیس و جاسوسی شان آن هم از متحدین منطقه ای و فرا منطقه ای که مسلما با واکنش های شدیدی از جانب آنها مواجه خواهند شد.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات