۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۹۲۹۷

مراسم شیرخوارگان حسینی در آذربایجان غربی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی در شهرها و مناطق استان آذربایجان غربی برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، امروز همزمان با روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)،  طفل شش ‌ماهه سالار شهیدان، امام حسین(ع) مراسم شیرخوارگان حسینی در آذربایجان غربی برگزار شد.

 

مراسم شیر خوارگان حسینی که چند سالی در سراسر کشور به صورت همزمان در چهارم محرم برگزار می شود، امسال در 17 شهر و 28 نقطه استان آذربایجان غربی برگزار شد.

 

مادران با بر سر قرار دادن کودکان سبز و سیاه پوش خود در عزای طفل شش ماهه رباب ذجه می زدند و تشنگی علی اصغر (ع) و بی تابی رباب را در ذهن تداعی می کردند.

 

مادران با حضور در مراسم شیرخوارگان حسینی کودکان خود را همانند علی اصغر برای دفاع از اسلام روبه آسمان گرفته بودند تا بگویند که آماده اند فرزندانشان را برای زنده نگه داشتن اسلام فدا کنند.

 

مادران شیرخوارگان امسال هم قسم شده و کودکانشان را نذر قیام مهدی کردند تا در زمان ظهور یاور امام زمان (عج) باشند.

 

مادران شهر ارومیه امسال در 9 مسجد و حسینیه نوزادان و کودکان خردسال خود را لباس سبز پوشانده و بر سر دست گرفته به‌یاد سر بریده علی‌اصغر(ع) لالایی مادرانه سردادند.

 

امسال حسینیه اعظم جدیدالاحداث جوانان بنی‌هاشم(ع) ارومیه نیز میزبان برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی بود که این مراسم به‌صورت مستقیم از شبکه سه و شبکه استانی برای علاقه‌مندان پخش شد./936/پ202/س

ارسال نظرات