۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۸۹۳۳۱
امام جمعه نجف آباد:

بانیان هیأت‌ها از اجرای برنامه‌های شبهه انگیز جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی حفظ بصیرت و عظمت روحی مردم و دوری کردن از استفاده ابزاری از اهل بیت(ع)، و مسائل ذوقی و سلیقه ای که باعث بروز شبهات و زیر سوال رفتن اعتقادات مردم خواهد شد را وظیفه مبلغان و بانیان مراسم های سوگواری برشمرد.
امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به عقب نشینی دشمن گفت: دشمنان امروز جهان اسلام به خصوص دشمنان ایران به دنبال چیزی جز تفرقه و احساس یأس و ناامیدی در میان مردم برای رسیدن به اهداف خود نیستند.

 

وی با اشاره به حضور چشمگیر در 13 آبان و سخنان مقام معظم رهبری افزود: شیعه نه ظلم می کند و نه ظلم می پذیرد و به گفته رهبر معظم انقلاب پیام عبرت نگرفتن از حادثه عاشورا وقوع مجدد در آن حادثه است.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: یزدیان زمان به دنبال آن هستند تا عاشورایی دیگر بیافرینند و حسین های زمان را به مذبح ببرند و تنها استقلال و کرامت حسینی و رسیدن به قدرت کربلایی است که می تواند عزت مسلمین را در جهان بیش از هر زمان دیگر به رخ عالم بکشد.  

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان شروع عزاداری های حسینی اصل مهم در این زمینه را حفظ کرامت و حرمت این مراسم دانست و گفت: آن چه در این مراسم باید به شدت مورد دقت قرار گیرد پایین نیاوردن مقام وعظ و خطابه و مدیحه سرایی، و رعایت حرام و حلال الهی و حفظ روح این مجالس با دوری از چشم و هم چشمی ها و بالا بردن علم و معرفت نسبت به این حادثه عظیم است.

 

وی در ادامه بیان داشت: دوری از مسائل حاشیه ای و اختلاف برانگیز که گاه فقط سبب ایجاد تفرقه می شود و و دوری از بیان برخی از مسائل و شبهه افکنی ها در مجالس امام حسین(ع) که تنها مختص طرح در جلسات طلبگی و حوزه های علمیه و در نظر گرفتن این نکته که این مجالس با ریخته شدن خون بسیاری از انسان ها و مقابله در برابر آنانی که در صدد گرفتن روح این مجالس بودند، به دست ما رسیده است.

 

حجت الاسلام حسناتی حفظ بصیرت و عظمت روحی مردم و دوری کردن از استفاده ابزاری از اهل بیت(ع)، و مسائل ذوقی و سلیقه ای که باعث بروز شبهات و زیر سوال رفتن اعتقادات مردم خواهد شد، مهم ترین تکلیف را به عهده روحانیان و مداحان و بانیان این مجالس عنوان کردند.

 

امام جمعه نجف آباد یکی از ویژگی های سیدالشهداء(ع) را شریک القرآن بودن آن حضرت عنوان کرد و افزود: پیام ها و رسالت های قرآن هر آنچه که هست از پیام کرامت و تکریم انسان، رسیدن به عزت، قرار گرفتن در مسیر هدایت از تشابهات حضرت با فرهنگ قرآن کریم است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کربلا و قیام امام حسین(ع) یک پایان نیست، بلکه آغازی است برای یک مسیری که تا ابدیت ادامه دارد و برای رسیدن به ظهور حجت خدا راهی جز راه کربلا و درس گرفتن از این حادثه چیزی نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام حسناتی در ادامه مباحث هفته های قبل با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) درباره راه های محبوب خدا شدن، افزود: گره گشایی از خلق خدا با تمام اعمال و رفتارمان، برپایی حق و حکم خداوند در جامعه، دوست داشتن معروف ها و ارزش های اسلامی و عمل کردن و پیاده کردن این معروف ها از جمله ویژگی های محبوب حضرت حق شدن است.

 

وی در ادامه بیان داشت: یکی از آفات جامعه دینی نشناختن واجبات و گاهاً عمل نکردن به آن است و این در حالی است که بیشتر به مستحبات روی آورده ایم و این نوعی غصب است که باعث زمین گذاشته شدن واجب و برپایی مستحب شده است که به فرموده امام صادق(ع) از راه های محبوب حق واقع شدن انجام واجبات الهی است.

 

امام جمعه نجف آباد در ادامه صحبت های خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر که با شروع ماه محرم آغاز شده است و هم چنین با اشاره به رحلت جناب آقای عسگراولادی یار مخلص امام و اسوه فهم و درک که حدود 60 سال از عمرشان را در راه خدمت به این نظام صرف کردند، پرداخت./939/پ202/س

 

ارسال نظرات