۱۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۴۸۵

اخبار کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ تشکیل نخستین کمیسیون استانی پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در اصفهان، برگزاری هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی، برگزاری کارگاه خبر‌‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه استان قم، برگزاری کارگروه پایان‌نامه حوزه علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) آبادان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران است.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌ عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، تشکیل نخستین کمیسیون استانی پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در اصفهان، برگزاری هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی، برگزاری کارگاه خبر‌‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه استان قم، برگزاری کارگروه پایان‌نامه حوزه علمیه خواهران استان البرز، برگزاری نشست تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) آبادان، بخشی از اخبار حوزه‌های علمیه خواهران در روز یک‌شنبه 19 آبان 1392 است.

تشکیل نخستین کمیسیون استانی پایان‌نامه‌های حوزه‌های علمیه خواهران در اصفهان
نخستین کمیسیون تخصصی استانی پایان‌نامه‌های سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران در حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تشکیل شد.
مجتبی حمیدی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی پایان‌نامه‌های «فقه و اصول»، «تفسیر و علوم قرآنی» و «فلسفه و کلام» در مدیریت حوزه علمیه خواهراناستان اصفهان، نخستین جلسه کمیسیون تخصصی فقه و اصول و کمیسیون تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در مقطع سطح سه در مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار شد.
وی هدف از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی را توجه به کیفیت و محتوای پایان‌نامه‌ها بیان کرد و اظهار داشت: در جلسات این کمیسیون‌ها با استفاده از نظرات اساتید متخصص در هر گرایش، موضوعات و طرح‌نامه¬های تفصیلی پیشنهادی طلاب با دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به برگزاری 35 جلسه عمومی در مدت 2 سال و به منظور تحقق هدف کیفیت‌بخشی پایان‌نامه‌های طلاب، برگزاری جلسات به صورت تخصصی ضروری است.


هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی برگزار شد
نشست هم اندیشی مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی در محل مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان برگزار شد.
در این نشست حجت‌الاسلام رسول ابراهیمیان معاون شهرستان‌های حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه از زمان تشکیل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مرکزی تعداد مدارس علمیه این استان از 6 به 13 رسیده است: حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی با رشد 100 درصدی مواجه بوده‌اند.
حجت‌الاسلام داود زارع مدیر حوزه علمیه خواهران استان مرکزی هدف از برگزاری این جلسه را ارزیابی عملکرد این مدیریت استانی و پیگیری مشکلات و پیشنهادات و انتقادات مدارس علمیه خواهران استان ذکر کرد.
همچنین مدیران مدارس علمیه خواهران استان مرکزی مشکلات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.


برگزاری کارگاه خبر‌‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه استان قم
کارگاه خبر‌نویسی رابطین خبری مدارس علمیه تابعه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قم در اردوگاه فاطمه‌الزهرا‌(س) برگزار شد‌.
حجت‌الاسلام رسول ابراهمیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان قم با اشاره به برگزاری کارگاه خبر‌نویسی در این استان تصریح کرد: این دوره کارگاهی با شرکت 16 نفر از رابطین خبری و با هدف آشنایی با اصول و روش خبر‌نویسی برگزار شد.
وی افزود‌: در این دوره مباحث مربوط به ارزش‌های خبری‌، ویژگی‌ها و عناصر خبر از سوی کارشناس دوره ارائه شد.


برگزاری کارگروه پایان‌نامه حوزه علمیه خواهران استان البرز
جلسه کارگروه پایان‌نامه حوزه علمیه خواهران استان البرز در محل این مدیریت با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.
حجت‌الاسلام ابوالفضل بنی‌احمدی مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز در این جلسه با تاکید بر تنظیم شیوه‌نامه واحد در پایان‌نامه‌نویسی برای اساتید داور، راهنما و طلاب تصریح کرد: اگر اعضای کارگروه برای تنظیم قسمت‌هایی چون کلیات، ضرورت مسئله، پیشینه تحقیق اسلوب خاصی را مدون نمایند و در جلسه‌ای با حضور اساتید داور، راهنما و مشاور از آن شیوه‌نامه دفاع کنند نتایج موثری را در زمینه پایان نامه‌نویسی و فعالیت‌های پژوهشی استان مشاهده خواهیم کرد.
وی افزود: باید طلاب حوزه‌های علمیه را به انتخاب موضوعات جدید و نوآوری در پژوهش تشویق کرد.


برگزاری کارگاه روش مقاله‌نویسی در مدرسه الزهرا‌ لردگان
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه الزهرا‌(س) لردگان کارگاه روش مقاله‌نویسی در این مدرسه علمیه برگزار شد.
پریوش نوروزی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) لردگان با اشاره به برگزاری کارگاه روش مقاله‌نویسی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این کارگاه یک روزه با حضور دکتر محسن برقی‌کار کارشناس روش تحقیق و با هدف کسب مهارت‌های پژوهشی و شناسایی افراد مستعد در زمینه مقاله‌نویسی برگزار شد.
وی افزود: در این کارگاه عناوینی همچون تعریف مقاله پژوهشی، انواع مقاله، ارکان مقاله و نحوه تدوین مقاله مورد بررسی قرار گرفت.


دفاع از تحقیقات پایانی در مدرسه حضرت ولی‌عصر‌ گرمی
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر‌(عج) گرمی جلسه دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب این مدرسه علمیه برگزار شد.
حکیمه نوری مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) گرمی با اشاره به برگزاری جلسه دفاع از تحقیقات پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این جلسه با حضور حجت‌الاسلام صفری به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه از تحقیقات پایانی معصومه جدی با موضوع موانع ازدواج و راه‌های رفع آن با راهنمایی حجت‌الاسلام حمید بهاری‌، شهربانو رهبری با موضوع جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری با راهنمایی زینب دین‌دار و آرزو معصوم‌زاده با موضوع بررسی بهره‌برداری ابزاری از زنان در تهاجم فرهنگی با راهنمایی سمیه یوسفی دفاع شد.


برگزاری مراسم افتتاحیه پایگاه بسیج مدرسه نورالهدی ماهدشت
مراسم افتتاحیه پایگاه بسیج مدرسه علمیه نورالهدی ماهدشت با حضور شماری از مسئولین این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام موحد مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران امام حسن(ع) استان البرز در این مراسم خطاب به طلاب تصریح کرد: بسیج والاترین و مهم‌ترین نهاد در میان طلاب است.
وی با اشاره به عضویت حداکثری طلاب در پایگاه‌های بسیج گفت: اکثر قریب به اتفاق طلاب عضو فعال و موثر در پایگاه‌های بسیج محلات هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امام حسن(ع) استان البرز ادامه داد: طلاب بسیجی باید نسبت به فرق و نحله‌های انحرافی فعال در سطح شهر اطلاعات کافی و جامع داشته باشند و در راستای شناسایی و طراحی فعالیت‌های فرهنگی در مواجهه با آنها مصمم باشند.


برگزاری نشست تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مدرسه فاطمه‌الزهرا آبادان
نشست سیاسی با موضوع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) آبادان برگزار شد.
قاسمی‌زاده کارشناس مسائل سیاسی در این نشست، اطلاعات و ارتباطات در عصر کنونی را مهم‌ترین عامل برای خنثی نمودن نقشه‌های شوم استکبار برشمرد.
وی جنگیدن در میدان اطلاعات و ایجاد تردید در دل‌ها و اذهان مردم را جنگ نرم دانست و تصریح کرد: از آنجا که انقلاب اسلامی ایران نه صرفا سیاسی و نه صرفا اقتصادی بود، لذا فرهنگ انقلاب مورد هدف دشمنان است.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ولایت‌پذیری، زره محکم شیعه است و هیچ قدرتی نمی‌تواند با آن مقابله کند.
زهرا مرادی اندیش، مدیر مدرسه فاطمه‌الزهرا(س) آبادان هدف از این نشست سیاسی را شناساندن جایگاه ولایت، افزایش بصیرت، آسیب‌شناسی و شناخت ارزش‌ها عنوان کرد.


برگزاری نشست اخلاقی در مدرسه قدسیه بهشهر با حضور امام جمعه
نشست اخلاقی در مدرسه علمیه قدسیه بهشهر با حضور امام جمعه این شهر برگزار شد.
آیت‌الله سید صابر جباری نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر در این نشست با اشاره به عوامل جلب محبت در بین مردم تصریح کرد: انصاف در معاشرت با مردم، همدردی در مشکلات آنها و همراه شدن با دارنده قلب سلیم از عوامل جلب محبت در بین مردم است.
وی افزود: توفیق الهی را جدی بگیرید و در پی کسب اخلاق‌، تحصیل‌، اجرای روش زندگی‌ اسلامی‌ و بی‌اعتنایی به هر گناهی باشید.
وی ادامه داد: طلبه‌ها جایگاه رفیعی در بین جامعه دارند و باید قدر این جایگاه را با خوب درس خواندن بدانند.
برگزاری مراسم دفاع ازتحقیقات پایانی در مدرسه حضرت خدیجه‌کبری‌ س سوسنگرد
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌کبری(س) سوسنگرد مراسم دفاع از تحقیقات پایانی شماری از طلاب در این مدرسه علمیه برگزار شد.
صدیقه نژادسبهانی معاون پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه‌کبری‌(س) سوسنگرد با اشاره به برگزاری مراسم دفاع از تحقیق پایانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مراسم با حضور حجت‌الاسلام آقاجری به عنوان استاد داور برگزار شد.
وی افزود: در این مراسم تحقیقات پایانی طلاب با موضوعات بررسی ویژگی‌های بارز ولایت مطلقه فقیه، فلسفه وجودی خلقت شیطان از دیدگاه آیات، آشنایی با گزیده‌ای از اسرارحج، علل و عوامل پیدایش مدعیان دروغین و راه‌های مقابله با آنان، شناخت خدا از راه آفرینش انسان، جهنم از دیدگاه برخی آیات و روایات، تحلیل و تبیین قیام عاشورا و نقد و بررسی برخی عقاید وهابیت‌(توسل وشفاعت) مورد بررسی قرار گرفت.


برگزاری نشست ائمه جماعات مدارس در مدرسه فاطمیه(س) گرمسار
نشست ائمه جماعات مدارس با حضور جمعی از مسئولین حوزه و آموزش پرورش در مدرسه علمیه فاطمیه گرمسار برگزار شد.
حجت‌الاسلام مهدی‌نژاد امام جمعه گرمسار در این نشست در مورد نقاط ضعف و قوت نماز جماعت در مدارس به ایراد سخن پرداخت.
وی افزود: همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی باید در برگزاری نماز جماعت کوشا باشند و به آن اهمیت دهند.
بتیار مسئول برگزاری نماز جماعت مدارس اداره آموزش و پرورش در ادامه این نشست با اشاره به تهاجم فرهنگی و لزوم کار دسته جمعی در برخورد با مشکلات تصریح کرد: معضلات جامعه ما در برخی مسائل، مشکلات جدی را برای جوانان و نوجوان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: جایگزین شدن غلط ارتباط با دوستان به جای ارتباطات خانوادگی باعث گسست خانواده‌ها می‌شود.


برگزاری نشست آموزشی مبلغان در مدرسه خاتم‌الاوصیا‌ عج فاضل‌آباد
نشست آموزش روش‌های تبلیغ به مبلغان به همت مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا‌(عج) فاضل‌آباد برگزار شد.
فاطمی‌منش کارشناس امور فرهنگی در این نشست با اشاره به انواع روش‌های تبلیغ تصریح کرد: یکی از روش‌های تیلیغ برای کودکان استفاده از بازی‌های فکری است.
وی افزود: در هنگام بازی فکری، باید بچه‌ها را به گروه‌های مختلف تجزیه کنیم و در صورت امکان فقط یک نمونه بازی را به اجرا بگذاریم.
برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در مدرسه فاطمیه پاکدشت
به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه فاطمیه(س) پاکدشت مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع بر آستان غدیر برگزار شد.
زهرا وفایی‌نژاد مدیر مدرسه علمیه فاطمیه‌(س) پاکدشت با اشاره به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در این مدرسه علمیه تصریح کرد: این مسابقه به مناسبت گرامی‌داشت دهه ولایت و امامت و با هدف شناسایی هرچه بیشتر غدیر از کتاب برآستان غدیر تالیف سید محمدرضا طباطبایی‌نسب برگزار شد.
وی افزود: این مسابقه با حضور 25 نفر از طلاب این مدرسه و چهار نفر از طلاب مدارس حضرت زینب‌(س) تهران و الزهرا‌(س) ری برگزار شد./9191/د101/ع

ارسال نظرات