۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۹۰۲۷۱
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی:

تمسک به قرآن انسان را از خطرات حفظ می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم قرآن را راهی برای در امان ماندن از خطرات دنیا دانست و گفت: انسان همیشه در معرض آفات و شرور قرار دارد و تمسک به قرآن از انسان محافظت می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي، امام جمعه قم و توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در مراسم اختتامیه نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و نخستین دوره مسابقات ترتیل قرآن و مفاهیم نهج‌البلاغه ویژه جامعه کار، تلاش و تعاون که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با بیان این‌که توجه به قرآن راهی برای در امان ماندن از خطرات دنیا است، گفت: انسان همیشه در معرض آفات و شرور قرار دارد و تمسک به قرآن از انسان محافظت می‌کند.
 
وی با اشاره به سیره انبیا و اولیای الهی، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) و پیامبر الهی همیشه در برابر آفات به خداوند پناه می‌برند و این امر باید سرلوحه زندگی ما شود.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با در تبیین معنای استعاذه، اظهار داشت: استعاذه لفظ نیست و به معنای پناه بردن به خدا از شر خواهش‌های نفسانی است.
 
امام جمعه قم بر ضرورت توجه انسان به خدا تأکید کرد و افزود: انسان نباید در زندگی تنها به لفظ بسنده کند بلکه باید به صورت حقیقی به خدا پناه ببرد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که انسان باید از شر آفات در پناهگاهی مطمئن قرار گیرد، گفت: شیطان برای فریب انسان قسم یاده کرده از این رو باید با تمسک به قرآن خود را از وسوسه‌های او دور کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت قرائت قرآن، ابراز کرد: قرائت قرآن بدون استعاذه اثری ندارد و باید اهتمام جدی به این امر از سوی قرآنیان صورت گیرد.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: اگر کارهای قرآنی بدون استعاذه و توکل بر خدا باشد انسان را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند.
 
امام جمعه قم فعالیت در عرصه قرآنی را اقدامی ارزشمند برای انسان و جامعه دانست و اظهار کرد: توجه به قرآن سرمایه‌ای بزرگ است و سبب پیشرفت جامعه می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: انسان برای حفظ سرمایه ارزشمند قرآن باید حین و پس از فعالیت‌های قرآنی به خدا توکل کند./927/پ202/ج
 
ارسال نظرات