۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۹۱۱۰۹

فعالیت تبلیغی روزانه 20 مبلغه در مدارس نقده

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه فاطمیه نقده گفت: روزانه 20 نفر از مبلغات دائمی به مدارس این شهرستان اعزام می شوند.
طلاب خواهر

شیرین سعیدی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه نقده، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: در این مدرسه علمیه 89 طلبه در محضر هشت استاد برای دروس اصلی و دو استاد برای دروس فرهنگی مشغول فراگیری احکام دینی هستند.

 

وی به برگزاری کلاس های آموزشی طلاب به طور منظم در پنج پایه اشاره و عنوان کرد: کلاس های پژوهشی نیز در کنار کلاس های آموزشی در حال برگزاری است.

 

سعیدی با اشاره به برنامه های تبلیغی این مدرسه علوم دینی در سالجاری گفت: بیست و دو مبلغه دائمی به صورت روزانه در مدارس این شهرستان حاضر شده و به امر تبلیغ دین و پاسخگویی به شبهات دینی و مسائل روز دانش آموزان می پردازند.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه نقده همچنین اظهار کرد: در ماه محرم بیست مبلغه برای برگزاری کلاس های پرسش و پاسخ، احکام، مشاوره و تلاوت زیارت عاشورا به نهاد ها و ادارات مختلف اعزام شدند.

 

سعیدی در ادامه از برگزاری کلاس های تحقیق و پژوهش برای فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران در کانونهای پژوهشی خبر داد و افزود: این کلاس ها در موضوعات مهدویت، مطالعات زنان و دیگر مسائل دینی و روز برگزار می شود.

 

وی اظهار کرد: فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران نقده در کانون های پژوهشی گرد هم آمده و پس از گذراندن کلاس ها به صورت دو نفری زیر نظر استاد راهنما در مورد مسائل مطرح شده تحقیق کرده و مقاله ارائه می دهند.

 

سعیدی روش تحقیق را برای طلاب در حال تحصیل پایه پنج جزء واحد درسی خواند و گفت: طلاب پایه پنج با حضور در کلاس های روش تحقیق با چگونگی جمع آوری مطالب، مقدمه نویسی، پاورقی نویسی، انتخاب موضوع، منبع یابی، طرح سؤال و ... آشنا می شوند.

 

مدیر حوزه علمیه فاطمیه نقده اضافه کرد: طلبه های خواهر پایه دو تا سه نیز با حضور در کلاس های کانون های پژوهشی با پایان نامه نویسی آشنا می شوند.

 

سعیدی با بیان این که برنامه های تهذیبی و تربیتی طلاب خواهر مورد توجه مدیریت حوزه علمیه است، خاطرنشان کرد: در حوزه علمیه فاطمیه این شهرستان کلاس های اخلاق هر هفته روز چهارشنبه برای طلاب در حال تحصیل و هر ماه یک بار برای فارغ التحصیلان برگزار می شود.


مدیر حوزه علمیه خواهران نقده تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی از کتابخانه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نقده 110  نشریه و 286 جلد کتاب به صورت رایگان جذب کتابخانه مدرسه علمیه فاطمیه شده است.


سعیدی افزود: این هفته جلسه ای با حضور طلاب در کتابخانه شماره یک تشکیل و در خصوص تازه های کتاب و منبع شناسی از سوی کارشناس کتابداری توضیحاتی ارائه شد./936
/ت302/ب

ارسال نظرات